Szerző: Bodnár Ádám

2003. január 29. 14:19

Az SAP-nál véget ért a .com korszak

Európa legnagyobb szoftvergyártója, a német SAP AG bejelentette, hogy elhagyja termékei nevéből, illetve szlogenjéből a .com és az e-business szavakat. A MySAP.com elektronikus üzletviteli alkalmazáscsomag neve ezentúl MySAP Business Suite, a cég szlogenje pedig ezentúl így hangzik: The best-run businesses run SAP.

Európa legnagyobb szoftvergyártója, a német SAP AG bejelentette, hogy elhagyja termékei nevéből, illetve szlogenjéből a ".com" és az "e-business" szavakat. A MySAP.com elektronikus üzletviteli alkalmazáscsomag neve ezentúl MySAP Business Suite, a cég szlogenje pedig ezentúl így hangzik: "The best-run businesses run SAP".

Elemzők és szakértők üdvözölték a vállalat döntését. Joshua Greenbaum, az Enterprise Applications Consulting elemzője szerint ideje volt, hogy a cég elszakadjon a .com és e- frázisoktól. "A .com ma már nem a hírnév és a gazdagság felé vezető utat jelképezi, a .com sokkal nagyobb hazugság, mint akármi más."

Természetesen nem az SAP az első vállalat, amely elhagyja nevéből a .com-ot, az elmúlt években, a dotkom-lufi kipukkanása után számos vállalat határozott így. Az SAP a közelmúltban több márkanevet vezetett be annak érdekében, hogy termékei jobban eladhatóak legyenek és közelebb kerüljenek az emberekhez.

A cég neve (SAP) eredetileg a "Systeme, Anwendungen, Produkte in der Datenverarbeitung" (Adatfeldolgozási rendszerek, alkalmazások és termékek) rövidítése. Az SAP termékeinek zászlóshajója az R/3 vállalati erőforrástervezési szoftverrendszer. A cég 1999-ben vezette be a MySAP.com termékcsomagot, azonban eleinte a név komoly gondokat okozott, ugyanis a SAP ezzel korábban az internetes alkalmazásait és megoldásait jelölte.

Sokak szerint a MySAP.com-ból a .com mellett ideje lenne elhagyni a "My" szót is, ugyanis olyan érzést kelt, mintha a felhasználók a saját igényeihez szabhatnák a cég alkalmazásait, mint ahogy a Yahoo portál esetében a szolgáltatásokat. A vállalat szóvivője, Bill Wohl azonban elmondta, hogy a MySAP egy ismert és elismert márkanév és egyelőre nem szándékoznak változtatni rajta.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról