Mellékleteink: HUP | Gamekapocs
Keres

A Sony, a Microsoft és az Intel közös kezdeményezése a szórakoztatóelektronika és a számítástechnika kompatibilitásáért

Bodnár Ádám, 2003. január 10. 14:48
Ez a cikk több évvel ezelőtt születetett, ezért előfordulhat, hogy a tartalma már elavult.
Frissebb anyagokat találhatsz a keresőnk segítségével:

A Microsoft és a Sony a Consumer Electronics Show rendezvényen nagyon hasonló stratégiát vázoltak fel a digitális szórakoztatóelektronikai berendezések területén.

A Microsoft és a Sony a Consumer Electronics Show rendezvényen nagyon hasonló stratégiát vázoltak fel a digitális szórakoztatóelektronikai berendezések területén.

Mindkét cég látványos bemutatókkal demonstrálta, hogy a jövőben megjelenő eszközök miként alakítják majd át az otthoni szórakozási szokásokat. Bill Gates a Los Angeles Lakers kosárlabdázójával, Shaquille O'Neallel videojátékon játszott, a Sony működtetésért felelős vezérigazgatója, Kunitake Ando pedig Drew Barrymore színésznő segítségével mutatta be azt az apró videokamerát, amely 3 hüvelyk átlójú optikai lemezre rögzíti a felvett anyagokat.

Miközben a szakértők azon vitatkoznak, hogy a jövőben a számítógép vagy a TV lesz-e az otthoni szórakozás központja, a nagyvállalatok vezetői szerint ez a kérdés közel sem annyira fontos, mint az, hogy a készülékek kommunikálni tudjanak egymással. "A legfontosabb feladat, hogy a berendezések értsék egymás nyelvét" -- mondta Bill Gates.

Természetesen a két vállalat késhegyre menő küzdelmet folytat a videojátékok piacán, eközben azonban számos stratégiai kérdésben egyeztetnek, a tárgylásokba bevonva a világ legnagyobb félvezetőgyártóját, az Intelt is. Kunitake Ando részleteket ugyan nem árult el, azonban elmondta, hogy a cégek arra törekszenek, hogy a jövőben megjelenő szórakoztatóelektronikai berendezések zökkenőmentesen kapcsolódhassanak egymáshoz -- legyen szó akár játékkonzolról, PC-ről, TV-ről vagy hi-fi toronyról.

"Remélem hamarosan bejelenthetünk egy olyan kezdeményezést, amelynek az összes vezető gyártó -- köztük a Sony, a Microsoft és az Intel -- része, és amely garantálhatja, hogy a számítástechnikai és szórakoztatóelektronikai termékek kompatibilisek" -- mondta Kunitake Ando. "Egyelőre a tárgyalások azonban nem jutottak el abba a fázisba, hogy hivatalos bejelentést tegyünk."

A Sony szoftverstratégiája egyelőre elég sokrétű. Bár a vállalat VAIO számítógépeit Windows operációs rendszerrel szállítja, a Clié kéziszámítógépeinek operációs rendszere a Palm OS, az otthoni szórakoztató berendezéseiben pedig a Linux operációs rendszert preferálja a cég. A Sony nemrégiben jelentette be CoCoon nevű merevlemezes videofelvevőjét, amely szintén Linux operációs rendszert használ. A készülék egyelőre csak Japánban kapható.

Az Intel mind a Microsoftnak, mind pedig a Sonynak kulcsontosságú partnere. Miközben a PC-világban a chipgyártó a redmondiak legfontosabb társa, az Intel a Sonyval is együttműködik a linuxos otthoni berendezések fejlesztésében. Craig Barrett, az Intel vezérigazgatója beszédében szintén rámutatott, hogy a jövőben megjelenő készülékeknél kulcsfontosságú lesz a kompatibilitás és az egymással való, vezeték nélküli kommunikáció lehetősége.

"Hogy a szórakozás központja a PC, vagy más készülék, az teljesen mindegy" -- mondta Barrett. "A lényeg, hogy a berendezések együttműködjenek."