Szerző: Barna József

2003. január 6. 18:33

A Network Associates vállalati spamszűrő alkalmazásokat dob piacra

[ZDNet, HWSW] A Network Associates ma sajtóközleményben jelentette be, hogy megvásárolta a spamszűrő alkalmazásokat fejlesztő Deersoft ot. Az ügylet pénzügyi részleteit a felek nem hozták nyilvánosságra, de a Network Associates jelezte, hogy a jövőben további spam- és tartalomszűrő technológiákat kíván megszerezni.

[ZDNet, HWSW] A Network Associates ma sajtóközleményben jelentette be, hogy megvásárolta a spamszűrő alkalmazásokat fejlesztő Deersoftot. Az ügylet pénzügyi részleteit a felek nem hozták nyilvánosságra, de a Network Associates jelezte, hogy a jövőben további spam- és tartalomszűrő technológiákat kíván megszerezni.

A felvásárlás révén a Network Associates tulajdonába került a Deersoft otthoni és vállalati felhasználóknak szánt, kéretlen leveleket szűrő alkalmazásaiban felhasznált technológiák összessége, és a cég a Deersoft eredetileg nyílt forráskódú SpamAssassin technológiáját használja majd fel a vállalati piacra szánt spamszűrő termékeinek elkészítéséhez. Eddig a Network Associates csupán az otthoni felhasználókat megcélzó McAfee SpamKiller szoftverrel volt jelen e piacon.

A tervek szerint a biztonságtechnikai vállalat még az idei második negyedévben piacra dobja a Deersoft-technológiát használó McAfee SpamKiller Enterprise szoftvert, majd még szintén a második negyedév során integrálja azt ePolicy Orchestrator központi menedzsmentkonzoljába. Később, a második félévben a technológia belekerül a WebShield és GroupShield alkalmazásokba, majd a SpamKiller szoftverbe is.

A kéretlen leveleket blokkolni képes alkalmazások piaca várhatóan robbanásszerű növekedés előtt áll, hiszen a piackutató és -elemző cégek az utóbbi időben egyre sötétebb képet festenek a spam terjedéséről és a kézzelfogható anyagi károkról. A Gartner piackutató cég becslése szerint egy 10 000 főnél több alkalmazottat foglalkoztató vállalat számára akár évi 13 millió dolláros kárt is okozhat csak a hálózaton belülről küldött spamek miatti produktivitás-csökkenés.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról