Szerző: Vörös Péter

2002. december 9. 12:26

Emelkedik a digitális kamerák forgalma az ünnepi szezonban az USA-ban

[Bloomberg] A Sony és a Sanyo Electric, a világ két legnagyobb digitális fényképezőgép-gyártója közölte, hogy a hálaadási hétvégén az USA-ban a várakozásoknál jobban alakultak az eladások.

[Bloomberg] A Sony és a Sanyo Electric, a világ két legnagyobb digitális fényképezőgép-gyártója közölte, hogy a hálaadási hétvégén az USA-ban a várakozásoknál jobban alakultak az eladások.

"Az ünnepi szezon első hétvégéjén a forgalom nagyobb volt, mint előrejeleztük és rendkívül bíztatóan alakult" -- mondta Mina Naito, a Sony szóvivője. A Sanyo kameraeladásai szintén emelkedtek, mondta Satoshi Iue, a cég elnök-vezérigazgatója.

"Úgy vélem, hogy nem kell aggódnunk az amerikai fogyasztói kiadásokkal kapcsolatban" -- mondta Iue. "Októberben volt némi visszaesés, de a forgalom újra javult november közepére."

"Az ajándékvásárlók egyre inkább érdeklődnek az olyan digitális fényképezőgépek iránt, amelyek megközelítik a hagyományos kamerák minőségét" -- mondta Hisashi Moriyama, a J.P. Morgan Securities Asia Ltd. elemzője.

"A felhasználók kevesebbet fizetnek a jobb minőségű képekért" -- mondta Moriyama. "Ez a megtakarítás arra készteti a vevőket, hogy hagyományos kamerákról digitális fényképezőgépekre váltsanak. A digitális kamerák átlagos világpiaci ára 21 százalékkal 245 dollárra csökkent az előző év októberéhez képest."

Mami Imada, a Sony szóvivője elmondta, hogy jelenleg a 2-3 mexapixeles kamerák a legnépszerűbbek. Imada szerint jövőre a 3 megapixeles illetve annál finomabb felbontású kamerák válnak szabványossá.

A japán Camera and Imaging Products Association (Kamera és Képalkotási Termékek Egyesülete) szerint január és október között több mint kétszeresére nőtt a 3 megapixelesnél nagyobb felbontású fényképezőgépek forgalma. A Sony becslései szerint a globális piac az idén 44 százalékkal 26 millió digitális fényképezőgépre fog emelkedni.

A legnagyobb öt digitális kameragyártó közül a Sony az egyik legnyereségesebb: Moriyama szerint a cég kameráin körülbelül 20 százalékos a haszonrés. A Sony arra számít, hogy a március 31-én véget érő pénzügyi évben 5,5 millió digitális kamerát adnak el, szemben a korábbi 5 milliós előrejelzéssel.

A Sony szinte az összes digitális fényképezőgépet Japánban gyártja (szemben a rivális Olympus-szal és Canonnal), ezzel a cél, hogy a cég a lehető leggyorsabban reagáljon a piaci változásokra, mondta Imada.

"Míg évenként körülbelül egy TV modellt mutatunk be egy adott szegmensben, addig a digitális fényképezőgépeknél félévente vagy még annál is sűrűbben mutatunk be új modellt. Ebben az iparágban a sebesség rendkívül fontos" -- mondta a Sony szóvivője.

A Sony videodivíziójának működési nyeresége 40,5 százalékkal 629 millió dollárra emelkedett a szeptember 30-án zárult első pénzügyi félévben, ez részben a digitális kamerák erős forgalmának volt köszönhető. A videokamerákat, videomagnókat, DVD-ket és digitális kamerákat gyártó részleg forgalma ugyanebben az időszakban 5,6 százalékkal 3,38 milliárd dollárra nőtt.

a címlapról

VISION

0

Olcsóbb Vision Pro-ra fekszik rá az Apple

2024. június 19. 13:00

A második generációs eszköz fejlesztése helyett egy alacsonyabb árkategóriára lövő hardverre összpontosít az almás cég, ami 2025-ben jelenhet meg.