Szerző: Bodnár Ádám

2002. november 25. 17:24

Az Ericsson némi pénzt fektet a Sony Ericssonba

Az Ericsson ma bejelentette, hogy a jövő év elején újabb befektetést eszközöl a Sonyval közösen alapított vegyesvállalatába, a veszteséges Sony Ericssonba. A terveink szerint a közeljövőben némi pénzt fektetünk a Sony Ericssonba és a hangsúly itt a némi szón van -- mondta Sten Fornall, a svéd vállalat pénzügyi vezérigazgatója egy New Yorkban tartott elemzői konferencián.

Az Ericsson ma bejelentette, hogy a jövő év elején újabb befektetést eszközöl a Sonyval közösen alapított vegyesvállalatába, a veszteséges Sony Ericssonba. "A terveink szerint a közeljövőben némi pénzt fektetünk a Sony Ericssonba és a hangsúly itt a 'némi' szón van" -- mondta Sten Fornall, a svéd vállalat pénzügyi vezérigazgatója egy New Yorkban tartott elemzői konferencián.

Amint arról hírt adtunk, Kurt Hellström Ericsson-vezérigazgató egy augusztus végén napvilágot látott interjúban úgy nyilatkozott, hogy az elkövetkező negyedévek során érezhetően növekedni kellene a Sony Ericsson Mobile Communications által piacra dobott új készülékek elfogadottságának. Ha ez nem így lesz, figyelmeztetett, az Ericsson nem fog "pénzt pocsékolni" az alig egy éve alakult közös vállalatra.

A Sony Ericsson 2001 október 1-jén kezdte meg működését, miután a Sony és az Ericsson megegyezett a vegyes vállalat létrehozásáról, amelynek a két cég egyenlő arányban tulajdonosa. Szeptember 11-én a két vállalat bejelentette, hogy igazgatótanácsaik jóváhagyták a mobiltelefon üzletágaik egyesítésére létrehozandó vegyes vállalat alapítását.

A vállalat azt a célt tűzte maga elé, hogy működésének első évében már nyereséges legyen, és néhány éven belül átvegye a piacvezető pozíciót a közel 40 százalékos részesedéssel rendelkező Nokiától. Azonban a Sony Ericsson piaci részesedése nem hogy nem nőtt, de egyenesen csökkent: a cég mintegy 5 százalékos részesedést tudhat magáénak, míg egy évvel korábban az Ericsson és a Sony részesedése összesen megközelítette a 10 százalékot.

A Sony Ericsson tavalyi megalakulásakor valóságos "álomcsapatként" mutatta be magát a cég, ahol az Ericsson technológiája a Sony márkanevével és fogyasztói elfogadottságával találkozik. Azonban az eladások egyre csak csökkentek, elsősorban disztribúciós problémák miatt.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról