Szerző: Rátonyi Gábor Tamás

2002. november 11. 12:06

UPC/chello-előfizető tiltakozása az adatforgalmi korlátozás ellen

Immár a gyakorlatban is alkalmazza chello internetszolgáltatásában a 15 gigabájtos adatforgalmi korlátot a UPC. A szolgáltató először idén nyáron emlékeztette ügyfeleit az adatforgalmi korlátozásra, mikor a Magyar Hírlap nak bejelentette: az általános vállalkozási feltételekben szereplő limit lehetőségével hamarosan élni fog.

[HWSW] Immár a gyakorlatban is alkalmazza chello internetszolgáltatásában a 15 gigabájtos adatforgalmi korlátot a UPC. A szolgáltató először idén nyáron emlékeztette ügyfeleit az adatforgalmi korlátozásra, mikor a Magyar Hírlapnak bejelentette: az általános vállalkozási feltételekben szereplő limit lehetőségével hamarosan élni fog.

Szűcs László, a UPC sajtókapcsolati igazgatója megerősítette, hogy alkalmazzák a "jóhiszemű felhasználás szabályait", illetve az általános szerződési feltételekben szereplő, ám eddig nem érvényesített opciót az adatforgalom korlátozására. A szolgáltató a 15 Gb-nyi adatforgalom 80 százalékának elérésekor e-mailben figyelmezteti előfizetőit, a limit plafonjának elérésekor pedig -- újabb e-mail figyelmeztetés mellett -- egy csökkentett (64 kbit/s) szélességű sávon biztosítják az internetelérést.

Szűcs szerint szolgáltatás ezt követően is működőképes marad, levelezésre, de akár még internetelérésre is tökéletesen használható, ám az eredeti sebességnél lassabban. A UPC a hónap végén feloldja a korlátozást, így minden ügyfél nulláról indulhat a világháló felfedezésére. A szolgáltató biztosítja ügyfeleinek, hogy a UPC-honlapon a személyes beállításokat is kezelő oldalon naprakészen nyomonkövethessék az általuk letöltött adatmennyiséget, így ki-ki láthatja, az adott hónapban mennyi forgalmat bonyolított az interneten -- mondta lapunknak a sajtókapcsolati igazgató.

Szűcs László megerősítette a cég korábbi nyilatkozatát is, miszerint az előfizetők néhány százaléka használja ki teljesen, vagy lépi túl a havi 15 gigabájtos adatforgalmat. Emlékeztetett rá, hogy otthoni felhasználás céljára 15 Gb tökéletesen megfelel, amit a felhasználói statisztika is mutat.

A cég egyik előfizetője a korlátozás bevezetésével egy időben tiltakozó weboldalt nyitott, melyen kéri mindazok jelentkezését, akik csatlakozni kívánnak a korlátozás és más visszaélések elleni protestáláshoz. Az oldal készítőjének indokai szerint a szolgáltatás bevezetésekor azt korlátlannak hirdették, így megtévesztették leendő előfizetőiket.

Az oldal szerkesztője kifejti: az a korábbi nyilatkozat, miszerint a cég előfizetőinek mindössze két százaléka lépi túl a 15 gigabájtos határt, arra utal, hogy a hálózat egésze alul van tervezve, hiszen ez azt jelenti, hogy 500 chellós internetező forgalma terheli túl a huszonötezres előfizetői tábor által használt infrastruktúrát.

A UPC szemrehányást kap a tiltakozó oldalon ügyfélszolgálata tájékozatlansága, valamint az adatforgalom mérésére szolgáló előfizetői oldal technikai hibái miatt is. A szerző emlékeztet, hogy az előfizetési szerződés megkötésekor sokan nem is látták a szolgáltató vállalkozási feltételeit, így valójában nem lehettek tisztában azzal, hogy a hirdetésekben nem említett adatforgalmi korlátozás is részét képezi a díjcsomagnak. Sérelmezi továbbá, hogy a vállalkozási feltételek változásáról ismét elmulasztotta értesíteni ügyfeleit a szolgáltató, mint ahogy -- szintén az értesítések hiánya miatt -- a személyes beállítások oldalához is nehezen férnek hozzá egyes ügyfelek.

A nyilvánosság előtt tiltakozó előfizető egyelőre felméri a kezdeményezés fogadtatását, majd ígérete szerint a Hírközlési Felügyeletre bízzák az ügyet: a végső cél az adatforgalmi korlát eltörlése vagy a limit jelentős felemelése.

Szólj hozzá a fórumban!

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról