Szerző: Bodnár Ádám

2002. október 31. 12:53

2006 előtt nem várható a Sony PlayStation 3

Egy televíziós interjúban Kelly Summer, a Take-Two Interactive játékkiadó vezérigazgatója elmondta, hogy a Sony 2006 előtt aligha dobja piacra a PlayStation 2 következő változatát, hiszen jól felfogott érdeke, hogy maximális profitot érjen el a PlayStation 2-n. Summer szerint a Sony akár el is halasztaná a premiert annak érdekében, hogy megtartsa piacvezető pozícióját.

Egy televíziós interjúban Kelly Summer, a Take-Two Interactive játékkiadó vezérigazgatója elmondta, hogy a Sony 2006 előtt aligha dobja piacra a PlayStation 2 következő változatát, hiszen jól felfogott érdeke, hogy maximális profitot érjen el a PlayStation 2-n. Summer szerint a Sony akár el is halasztaná a premiert annak érdekében, hogy megtartsa piacvezető pozícióját.

A szoftverkiadó vezérigazgatójának becslései szerint a Sony jelenleg mintegy 70 százalékos részesedéssel rendelkezik a konzolpiacon. Az eladási adatok alapján Summer arra számít, hogy a Sony dominanciája tovább fog folytatódni és a vállalat csak akkor dobja piacra a PlayStation következő változatát, ha a piaci körülmények -- például valamelyik versenytárs előretörése -- rákényszerítik.

A Sony Computer Entertainment, a Toshiba és az IBM várhatóan 2005 tavaszára készül el a PlayStation 3 processzorával. A Sony szerint a chipet nemcsak a játékkozolban, hanem több szórakoztatóelektronikai berendezésben fel lehet majd használni. A nagy számítási teljesítményű lapka villámgyors internetelérést is támogat.

Elemzők szerint 2005-re már szinte minden japán háztartás el lesz látva szélessávú internetkapcsolattal, amely számos szolgáltatás alapját képezheti. A Sony bevallása szerint még nem dőlt el, hogyan illeszkedik a konzolba a "Cell" kódnevű processzor, azonban az általános elképzelés az, hogy a chip több készülékben is megtalálható lesz, amelyek megosztják egymás között a számítási feladatokat.

Így a felhasználóknak közel olyan számítási teljesítmény állna rendelkezésére, mint amivel a Garri Kaszparovot sakkban legyőző IBM Deep Blue szuperszámítógép rendelkezett és egy időben képesek többféle feladatot -- például játékok futtatását, videofelvételt és internetes letöltést -- végrehajtani.

"Nem hardverben gondolkodunk" -- mondta a Sony Computer Entertainment szóvivője, Kenicsi Fukunaga. "Az ideális megoldás egy olyan operációs rendszer lenne, amelyet többféle szórakoztatóelektronikai berendezésre is fel lehet telepíteni és játékokat lehet rajta futtatni."

"Először dobozokban gondolkodtunk, olyan dobozokban, amelyek bizonyos feladatokat látnak el. Azonban egy ilyen erős processzorral bármelyik doboz képes lehet bármire. Visszafelé gondolkodtunk" -- mondta Fukunaga.

Mik azok a sötét mintázatok, vagy ahogy az angol nevezi őket, dark patternek? Miért találkozunk egyre többször velük és mit tehetünk, hogy ne kerüljünk a csapdájukba?

a címlapról