Szerző: Bodnár Ádám

2002. szeptember 24. 19:18

Új kiegészítők és mobiltelefon a Sony Ericsson katalógusában

[ZDNet] A Sony Ericsson újabb szeletet készül hasítani magának a mobilpiac tortájából: bejelentette fiataloknak szánt, alacsony árfekvésű T100 mobiltelefonját, valamint Bluetooth és FM-rádióval ellátott headsetjét. A multimédiás üzenetküldésre és webböngészésre is alkalmas telefon a negyedik negyedévtől lesz elérhető, a Dél-Amerikai piacra szánt változatra pedig 2003 elejéig kell várni.

[ZDNet] A Sony Ericsson újabb szeletet készül hasítani magának a mobilpiac tortájából: bejelentette fiataloknak szánt, alacsony árfekvésű T100 mobiltelefonját, valamint Bluetooth és FM-rádióval ellátott headsetjét. A multimédiás üzenetküldésre és webböngészésre is alkalmas telefon a negyedik negyedévtől lesz elérhető, a Dél-Amerikai piacra szánt változatra pedig 2003 elejéig kell várni.

A cég ma bemutatott Bluetooth headsetje, a HBH-60 headset minden Bluetooth kompatibilis mobiltelefonnal használható, nem csak a Sony Ericsson telefonjaival. A szintén ma debütált HPR-20 headset pedig FM-rádiót is tartalmaz, így élvezetesebb lehet az utazás, időtöltés.

A Sony Ericsson 2001 október 1-jén kezdte meg működését, miután a Sony és az Ericsson megegyezett a vegyes vállalat létrehozásáról, amelynek a két cég egyenlő arányban tulajdonosa. Szeptember 11-én a két vállalat bejelentette, hogy igazgatótanácsaik jóváhagyták a mobiltelefon üzletágaik egyesítésére létrehozandó vegyes vállalat alapítását. A Sony Ericsson Mobile Communications elnöke Katsumi Ihara; ügyvezető alelnöke, illetve az értékesítés és a marketing vezetője pedig Jan Wäreby.

A vállalat azt a célt tűzte maga elé, hogy működésének első évében már nyereséges legyen, és néhány éven belül átvegye a piacvezető pozíciót a közel 40 százalékos részesedéssel rendelkező Nokiától. A múlt hónapban azonban az Ericsson bejelentette, hogy a vegyes vállalat az idei évben biztosan veszteséges lesz. Ráadásul a Sony Ericsson piaci részesedése nem hogy nem nőtt, de egyenesen csökkent: a Gartner jelentése szerint a második negyedévben a cég 5,4 százalékos részesedést tudhatott magáénak, míg egy évvel korábban az Ericsson 7,7 százalékos, a Sony 1,8 százalékos részesedéssel rendelkezett.

A Sony Ericsson tavalyi megalakulásakor valóságos "álomcsapatként" mutatta be magát a cég, ahol az Ericsson technológiája a Sony márkanevével és fogyasztói elfogadottságával találkozik. Azonban az eladások egyre csak csökkentek, elsősorban disztribúciós problémák miatt.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról