Szerző: Bodnár Ádám

2002. szeptember 19. 18:19

Spamszűrés a Hotmailen

A Microsoft tegnap jelentette be, hogy megállapodott a spamszűrő szolgáltatásokat kínáló Brightmaillel. Az együttműködés keretében a Brightmail kéretlen leveleket szűrő szoftvere védi majd az MSN Hotmail online levelezőrendszer felhasználóinak postaládáit a hirtelen meggazdagodást, teljesebb szexuális élményt vagy éppen hatékony fogyókúrát és hasonló szolgáltatásokat kínáló levelektől.

[HWSW] A Microsoft tegnap jelentette be, hogy megállapodott a spamszűrő szolgáltatásokat kínáló Brightmaillel. Az együttműködés keretében a Brightmail kéretlen leveleket szűrő szoftvere védi majd az MSN Hotmail online levelezőrendszer felhasználóinak postaládáit a hirtelen meggazdagodást, teljesebb szexuális élményt vagy éppen hatékony fogyókúrát és hasonló szolgáltatásokat kínáló levelektől.

A Brightmail Solution Suite a bejövő leveleket már az MSN SMTP gatewaynél szűri, így várhatóan jelentős mértékben csökkenthető lesz a Hotmail-felhasználókat zaklató kéretlen levelek száma. A Brightmail a vírusirtó szoftverekhez hasonló egyedi programot használ a kéretlen levelek tömegének kiszűrésére, melynek alapját a vállalat által létrehozott 200 millió emailcímből álló csapda alkotja. A rendszer ugyanakkor lehetővé teszi új levelek feltöltését is, amelyet felhasználva a cég tovább finomítja a szűrőket.

A bejelentés kapcsán Rick Holzli, az MSN Hotmail igazgatója elmondta, hogy a kéretlen levelek ma már globális problémát jelentenek, ami természetesen nem csak a Hotmail-felhasználókat érintik. Tény azonban, hogy a Hotmail mindeddig számos tekintetben könnyű préda volt a spammerek számára.

A spamek számának drámai mértékű növekedése egyre komolyabb problémát jelent nemcsak az egyedi felhaszlók, hanem a vállalatok számára is. A Brightmail adatai szerint a kéretlen levelek immár az interneten küldött összes üzenet 36%-át teszik ki, míg egy évvel korábban részarányuk mindössze 8% volt. Elemzők szerint a postaládába érkező szemét kiválogatása egyre komolyabb feladatot ró a netre csatlakozó vállalatok alkalmazottaira is. A Gartner piackutató cég becslése szerint egy 10 000 főnél több alkalmazottat foglalkoztató vállalat számára akár évi 13 millió dolláros kárt is okozhat csak a hálózaton belülről küldött spamek miatti produktivitás-csökkenés.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról