Szerző: Ady Krisztián

2002. szeptember 6. 15:17

A Sonicblue további megszorító lépésekre kényszerül

L. Gregory Ballard
Gregory Ballard
[WSJ] A Sonicblue tegnap közleményben tudatta, hogy a vállalat átszervezésének részeként elbocsátja alkalmazottainak 25%-át, és működését Santa Clara-i központjába vonja össze. A nehéz helyzetben lévő, szórakoztatóelektronikai eszközöket forgalmazó cég megválik néhány vezetőjétől is, így Roger Hackett értékesítésért felelős alelnöktől és Andy Wolfe technológiai igazgatótól.

A Sonicblue még az év végéig befejezi a most bejelentett megszorító lépéseket. Ezek részeként a vállalat megválik 100 alkalmazottjától (a cég jelenleg 400 munkatársat foglalkoztat). Ezen túlmenően pedig scottsdale-i (Arizona) és tigardi (Oregon) irodáit a Santa Clara-i központba olvasztja be. Gregory Ballard, a vállalat megbízott elnök-vezérigazgatója a közleményben közölte, hogy noha nehéz döntést hozott a cég, mindez szükséges a pénzügyi eredmények javítása érdekében.

Amint arról beszámoltunk, a vállalat igazgatótanácsa augusztus elején menesztette a tanács elnökét és a cég elnök-vezérigazgatóját, Kenneth Potashnert. Potashner állítása szerint egy, a cég által a vezetőknek részvényvásárlásra adott hitelek visszafizetése kapcsán kialakult igazgatótanácsi vita miatt kellett távoznia posztjáról. A cég ugyanis közel 600 000 dollárnyi kölcsönt nyújtott a vezetőség tagjainak, hogy azok részvényeket vásárolhassanak a Sonicblue leányvállalatában, a RioPortban. A tanács azonban megváltoztatta a kölcsönök visszafizetésének feltételeit, mégpedig úgy, hogy a vezetőknek nem kellett visszafizetniük azokat. Az ügy kapcsán Potashner három igazgatótanácsi tagot lemondásra szólított fel.

Potashner menesztését követően megbízott vezérigazgatónak Gregory Ballard-t, korábbi marketingért és termékmenedzsmentért felelős alelnököt nevezte ki a cég. Ballard kinevezésekor közölte, hogy a vállalat fordulóponthoz érkezett, és hogy a cég elsődleges prioritása a nyereséges működés visszaállítása. A Sonicblue a második pénzügyi negyedévben 23,5 millió dolláros nettó veszteséget ért el, szemben az egy évvel korábbi megfelelő időszak 312,5 millió dolláros veszteségével.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról