Szerző: Vörös Péter

2002. szeptember 3. 09:54

Nem javítja teljeskörűen a Windows XP SP 1 a képernyőfrissítési frekvenciát érintő bugot

[Warp2Search] Felhasználói visszajelzések alapján sajnos el kell hogy szomorítsuk a játékok alatt 60 Hz-en fixált képernyőfrissítéssel szenvedő felhasználókat: a Microsoft csak részlegesen, DirectX alatt javította ki a Windows XP Service Pack 1-ben ezt a régóta létező hibát.

[Warp2Search] Felhasználói visszajelzések alapján sajnos el kell hogy szomorítsuk a játékok alatt 60 Hz-en fixált képernyőfrissítéssel szenvedő felhasználókat: a Microsoft csak részlegesen, DirectX alatt javította ki a Windows XP Service Pack 1-ben ezt a régóta létező hibát.

Mint azt sokan tapasztalhattuk, bár az "asztal" képrenyőfrissítését olyanra állítjuk amilyenre akarjuk, ez a beállítás nem érvényes DirectX és OpenGL játékok alatt. A DirectX panelen található "túlhajtási" képesség sem hoz sok esetben javulást. A felhasználó kénytelen külső segédprogramokkal orvosolni ezt a bugot, ami vagy megy az új driverrel, vagy nem.

A Microsoft állítása szerint kijavította ezt a problémát, a javítást pedig a Sevice Pack 1 tartalmazza. Az SP1 legfrissebb béta -- állítólag már végleges -- változatát letöltők azonban mást tapasztaltak. Az SP1 hatására ugyan a DirectX-en futó játékok a mindenkori "asztali" képernyőfrissítési frekvenciát használják, OpenGL alatt a helyzet változatlan.

Szerencse a szerencsétlenségben, hogy egyes játékokban a játékos is beállíthatja a frissítési frekvenciát, s ez legtöbbször működik is. Viszont ehhez konfigurációs állományok buherálására van szükség, amit sokan nem tudnak megtenni: marad tehát a szembántó vibrálás, vagy továbbra is a többé-kevésbé működő segédprogramok használata.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról