Szerző: Vörös Péter

2002. augusztus 16. 15:40

A Maxtor kiszáll a hálózati tárolási piacról

[CNET] A merevlemezgyártó Maxtor nem folytatja a hálózati tárolási rendszer termékcsalád értékesítését, hivatkozva arra, hogy a piac a vártnál kisebb és nehézségekbe ütközött a saját márkanév elfogadtatása.

A cég megpróbálta eladni az üzletágat, amely a MaxAttach termékcsaládot árusítja, de nem sikerült megfelelő vevőt találni, közölte Diana Cartwright szóvivő. Ennek eredményeként a Maxtor 230 alkalmazottól válik meg, 150-től azonnali hatállyal. A legtöbb elbocsátás a vállalat Milpitas-ban (Kalifornia) lévő részlegét érinti. A döntés eredményeként a vállalat 75-85 millió dolláros költséget fog elszámolni a harmadik negyedévben.

A MaxAttach termékcsalád tavaly 31,5 millió dollár forgalmat ért el, ugyanakkor a veszteség 50,9 millió dollár volt. A legutóbbi, június 29-én zárult negyedévben a termékcsalád forgalma 13,1 millió dollár, vesztesége pedig 9 millió dollár volt.

A Maxtor alapvetően a merevlemezgyártásra szakosodott, a legfőbb vevői számítógépgyártók. A cég forgalma az utóbbi egy évben 4,07 milliárd dollár, az EBITDA (kamatfizetés, adózás és amortizáció előtti eredmény) -277,2 millió dollár volt.

1999-ben a cég bővítést határozott el, a cél az volt, hogy a MaxAttach termékcsaládot NAS (network-attached storage, hálózathoz csatolt tárolási) rendszerekbe értékesítsék. Ez utóbbiak lényegében olyan speciális szerverek, amelyeket fájlok megosztására lehet használni hálózatokon belül.

Az ötlet lényege az volt, hogy olyan termékeket értékesítsenek, amelyeknek magasabb a nyereséghányada, mint a merevlemezeké. Azonban a termékváltás egyben azt is jelentette, hogy jelentősen megváltozott az ügyfélkör. Mi több, olyan versenytársak kínáltak hasonló termékeket, mint a Quantum, a Network Appliance, a Dell, az IBM és a Hewlett-Packard.

"Túlságosan nagy volt a verseny ahhoz, hogy sikerüljön megteremteni a versenyképes márkát" -- mondta Cartwright. Gondot jelentett az is, hogy a NAS termékcsalád nem az előrejelzéseknek megfelelő sebességgel bővült.

Mike Cannon, a Maxtor elnök-vezérigazgatója azt is hozzátette, hogy a cég MaxAttach termékcsaládja olyan PC-gyártók NAS termékeivel versengett, amelyek egyébként Maxtor merevlemezeket vásároltak. "A NAS piacról történő kivonulás lehetővé teszi azt, hogy a merevlemezpiacra összpontosítsunk, tovább csökkentsük kiadásainkat és felgyorsítsuk a cég nyereségessé tételét" -- mondta Cannon.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról