Szerző: Vörös Péter

2002. július 9. 13:50

Ázsiában Dél-Korea áll az első helyen az online bevásárlások terén

[CNET] A Taylor Nelson Sofres piackutató cég legfrissebb tanulmánya szerint a világ második legnagyobb online bevásárló országa immár Dél-Korea. Egy nemrég nyilvánosságra hozott felmérés szerint a dél-koreai internetezők 31 százaléka vásárolt valamilyen terméket vagy szolgáltatást az interneten keresztül az első negyedévében. A világranglista első helyén az USA áll 32 százalékkal.

[CNET] A Taylor Nelson Sofres piackutató cég legfrissebb tanulmánya szerint a világ második legnagyobb online bevásárló országa immár Dél-Korea. Egy nemrég nyilvánosságra hozott felmérés szerint a dél-koreai internetezők 31 százaléka vásárolt valamilyen terméket vagy szolgáltatást az interneten keresztül az első negyedévében. A világranglista első helyén az USA áll 32 százalékkal.

A jelentés szerint Dél-Korea 24 millió webfelhasználója körében főként a ruhák, a bútorok, a piperecikkek és a kozmetikumok voltak népszerűek. Az USA-ban az internetelőfizetők elsősorban a könyveket és ruhákat vásároltak online.

A színház- és mozijegyek online vásárlása terén a világranglista első helyén Szingapúr végzett. A Taylor Nelson Sofres szerint a szigetállam 1,9 millió internetfelhasználója közül minden harmadik vásárolt jegyeket az interneten keresztül az első negyedévben.

Anne Dupuy, a Taylor Nelson Sofres igazgatóhelyettese elmondta, hogy ez a trend annak köszönhető, hogy az online fizetési infrastruktúra hatékony és viszonylag alacsonyak a szállítási költségek Szingapúrban: a vevők mindössze 56 centért házhoz szállíttathatják jegyeiket. A felhasználók közvetlenül online bankszámláikról is kifizethetik a jegyeket, de természetesen hitelkártyájukat is használhatják.

Az internet népszerű médiának számít a színház- és mozijegyeket illetően Hongkongban is, míg Tajvanon a könyv a legnépszerűbb kategória az online eladások terén, közölte a Taylor Nelson Sofres. A piackutató cég elmondta, hogy az eredmények alapja egy olyan felmérés volt, amelyben 37 ország több mint 42 ezer internetfelhasználója vett részt.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról