:

Szerző: Vörös Péter

2002. július 9. 13:50

Ázsiában Dél-Korea áll az első helyen az online bevásárlások terén

[CNET] A Taylor Nelson Sofres piackutató cég legfrissebb tanulmánya szerint a világ második legnagyobb online bevásárló országa immár Dél-Korea. Egy nemrég nyilvánosságra hozott felmérés szerint a dél-koreai internetezők 31 százaléka vásárolt valamilyen terméket vagy szolgáltatást az interneten keresztül az első negyedévében. A világranglista első helyén az USA áll 32 százalékkal.

[CNET] A Taylor Nelson Sofres piackutató cég legfrissebb tanulmánya szerint a világ második legnagyobb online bevásárló országa immár Dél-Korea. Egy nemrég nyilvánosságra hozott felmérés szerint a dél-koreai internetezők 31 százaléka vásárolt valamilyen terméket vagy szolgáltatást az interneten keresztül az első negyedévében. A világranglista első helyén az USA áll 32 százalékkal.

A jelentés szerint Dél-Korea 24 millió webfelhasználója körében főként a ruhák, a bútorok, a piperecikkek és a kozmetikumok voltak népszerűek. Az USA-ban az internetelőfizetők elsősorban a könyveket és ruhákat vásároltak online.

A színház- és mozijegyek online vásárlása terén a világranglista első helyén Szingapúr végzett. A Taylor Nelson Sofres szerint a szigetállam 1,9 millió internetfelhasználója közül minden harmadik vásárolt jegyeket az interneten keresztül az első negyedévben.

Anne Dupuy, a Taylor Nelson Sofres igazgatóhelyettese elmondta, hogy ez a trend annak köszönhető, hogy az online fizetési infrastruktúra hatékony és viszonylag alacsonyak a szállítási költségek Szingapúrban: a vevők mindössze 56 centért házhoz szállíttathatják jegyeiket. A felhasználók közvetlenül online bankszámláikról is kifizethetik a jegyeket, de természetesen hitelkártyájukat is használhatják.

Az internet népszerű médiának számít a színház- és mozijegyeket illetően Hongkongban is, míg Tajvanon a könyv a legnépszerűbb kategória az online eladások terén, közölte a Taylor Nelson Sofres. A piackutató cég elmondta, hogy az eredmények alapja egy olyan felmérés volt, amelyben 37 ország több mint 42 ezer internetfelhasználója vett részt.

Áprilisi, minden munkavállaló számára kötelező, laza jogi hallgatmányunk után itt a második, befejező rész. Nem kell megijedni, informatív és hasznos lesz ez is! Ennyi a minimum, amit munkavállalóként illik tudnod.

a címlapról