Szerző: Barna József

2002. július 9. 11:10

A Sega globális játékfejlesztő-hálózat kiépítését tervezi

[WSJ] A japán Sega Corporation tárgyalásokat folytat egyesült államokbeli és európai játékfejlesztő cégek megvásárlásáról, adta hírül ma a The Wall Street Journal . A nehéz pénzügyi helyzetben lévő cég a felvásárlásokkal igyekszik pozícióját javítani a Japánon kívüli piacokon.

[WSJ] A japán Sega Corporation tárgyalásokat folytat egyesült államokbeli és európai játékfejlesztő cégek megvásárlásáról, adta hírül ma a The Wall Street Journal. A nehéz pénzügyi helyzetben lévő cég a felvásárlásokkal igyekszik pozícióját javítani a Japánon kívüli piacokon.

A Sega működésért felelős vezérigazgatója, Tetsu Kayama elmondta, hogy cége olyan játékfejlesztő vállalatokat keres, melyek a Sega jelenlegi kínálatából hiányzó termékeket fejlesztenek. Kayama nem nevezett meg egyetlen tárgyalópartnert sem, de annyit elárult, hogy a cégnek szüksége van hagyományos üzleti modelljének megváltoztatására, így helyi fejlesztőstúdiókra is, nem csupán a Japánban készült termékek exportálására.


A Sega utolsó konzolja, a Dreamcast

E stratégia már eddig is sikeres volt a Sega számára. A cég még 1999-ben vásárolta meg a kaliforniai Visual Concepts céget, mely sportjátékok fejlesztésével foglalkozik, és kulcsszerepet tölt be a cég Electronic Artsszal e piacon folytatott versenyében. Ugyanakkor a Sega akvizíciós tervei jól illeszkednek az iparágban tapasztalható konszolidációs folyamatba: az utóbbi időben a játékfejlesztés költségei meredeken emelkedtek, ami ahhoz vezetett, hogy számos kisebb stúdió volt kénytelen a nagyobb szereplők szárnyai alatt biztosítani túlélését.

Kayama az akvizíciók várható költségeiről sem kívánt szólni. Annyit mondott csupán, hogy olyan cégekben gondolkodnak, amelyek a Sega által elhanyagolt műfajokban alkotnak, így például szerep-, akció és szimulációs játékokat.

Egy évvel ezelőtt a Segának eszébe nem jutott volna felvásárlásokon töprengeni, hiszen korábban a cég még a Sony és a Nintendo mellett a játékkonzolok koronázatlan királyának számított. A 90-es évek végén azonban a cég Dreamcast konzolja nem váltotta be a hozzá fűzött reményeket, aminek eredményeképpen a vállalat jelentős veszteségeket halmozott fel. Miután Kayama tavaly elfoglalta a működési vezérigazgatói posztot, első dolga az volt, hogy a Dreamcast forgalmazását megszüntette, és megkezdte a vállalat átalakítását konzolgyártó cégből szoftverfejlesztő céggé. Ma a Sega korábbi riválisainak, így a Sonynak, a Nintendónak és a Microsoftnak a játékgépeire fejleszt szoftvereket. A korai adatok szerint nem is sikertelenül.

A Sega a március 31-én véget ért pénzügyi évben két éve először számolhatott be üzemi nyereségről. S noha a cég nettó vesztesége 17,8 milliárd jenre (147,7 millió dollár) rúgott, Kayama szerint a cég jó úton halad afelé, hogy a jelenlegi pénzügyi évben 18 milliárd jenes nettó nyereséget realizáljon.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról