Szerző: Vörös Péter

2002. július 5. 14:16

Az SAP Ázsiában a Siebel babérjaira tör

[CNET] A Frost & Sullivan piackutató cég legfrissebb tanulmánya szerint Európa legnagyobb szoftvergyártója, a német SAP kezdi csökkenteni lemaradását a Siebel Systems mögött az ázsia/csendes-óceáni régió CRM (customer relationship management, ügyfélkapcsolat-menedzsment) szoftverpiacán.

[CNET] A Frost & Sullivan piackutató cég legfrissebb tanulmánya szerint Európa legnagyobb szoftvergyártója, a német SAP kezdi csökkenteni lemaradását a Siebel Systems mögött az ázsia/csendes-óceáni régió CRM (customer relationship management, ügyfélkapcsolat-menedzsment) szoftverpiacán.

A gyengén sikerült 2000. év után az SAP több jelentős vetélytársat (pl. az Oracle-t és a Peoplesoftot) leelőzött és 18,6%-os piaci részesedést ért el, közölte a Frost & Sullivan.

Tavaly a régió 254 millió dolláros CRM-piacát a Siebel vezette 33,4%-os részesedéssel, közölte Moaiyad Taher Hoosenally, a Frost & Sullivan egyik elemzője. Hoosenally megjegyezte, hogy az SAP sikereinek egyik fontos eleme az a politika, miszerint a meglévő ERP (enterprise resource planning, vállalati erőforrás-tervezés) ügyfeleknek értékesítette a cég a CRM alkalmazáscsomagot.

Az ázsiai/csendes-óceáni régióban az SAP jelentősebb ügyfelei az FAW-Volkswagen Kínában, a Hankuk Glass Industries Dél-Koreában, a Jones Lang LaSalle Ausztráliában, valamint a Unilever és a San Miguel a Fülöp-szigeteken.

Terence Chant, a Siebel délkelet-ázsiai ügyvezető igazgatóját nem különösebben zavarja a Frost & Sullivan jelentés. "Nem érzem, hogy fenyegetve lennénk. Mi vagyunk a piacvezetők és bizonyítottuk sikerünket" -- mondta Chan.

2001-ben a Siebel nagy ázsiai CRM megrendelői közé tartozott a szingapúri Virgin Mobile, illetve a Development Bank of Singapore, a malajziai Malaysian National Insurance és a thaiföldi Advanced Info Systems.

Chan azt is elmondta, hogy a legnagyobb CRM ügyfelek közé tartoznak egyebek között éppen a hagyományos SAP-vevők, például a Deutsche Telekom, a Telstra, a National Australia Bank, a Guinness Anchor Breweries és a Singapore Telecommunications. Chan megjegyezte, hogy globális szinten 380 SAP ügyfél használ Siebel CRM alkalmazásokat.

Ez utóbbihoz hasonló kijelentés jelent meg a Siebel európai reklámkampányában, amely miatt azonban az SAP áprilisban beperelte az amerikai céget. A német első fokú bíróság az SAP javára hozta meg ítéletét, aminek eredményeként le kellett állítani a szóban forgó hirdetéseket.

Chan kijelentéseire reagálva az SAP Asia CRM igazgatója, Satyavrath Krishnaswamy megjegyezte, hogy az SAP-nek több mint 1500 CRM ügyfele van világszerte.

2001-ben az SAP globális CRM-szoftvereladásai 412 millió dollárt tettek ki, a Siebel CRM-forgalma ezzel szemben 2,05 milliárd dollár volt.

Egy júniusban megjelent tanulmányban a BNP Paribas megjegyezte, hogy nehéz lesz megelőznie az SAP-nek a Siebelt.

"A Siebel igen erős vezető pozíciót alakított ki, amelyet alátámaszt a cég igen agresszív marketing tevékenysége és márkanév stratégiája: a vállalat neve lényegében a CRM szinonimájává vált. A cég ezenkívül igen hatékonyan behatolt az SAP kialakult ügyfélkörébe, mintegy 1 milliárd dollár értékben ad el a vállalat CRM licenceket az SAP ügyfeleinek" -- áll a BNP Paribas jelentésében.

Kubernetes képzéseinket már közel 300 szakember végezte el. A nagy sikerre való tekintettel a tanfolyamot aktualizált tananyaggal június 18-án újra elindítjuk! A 8 alkalmas, élő képzés képzés órái utólag is visszanézhetők, és munkaidő végén kezdődnek.

a címlapról