:

Szerző: Bodnár Ádám

2002. július 2. 20:30

Az Asustek az ASROCK márkanevet választotta olcsó alaplapjaihoz

Az Asustek nemrégiben létrehozott, alsó árkategóriás alaplapok gyártására szakosodott leányvállalata, a Hua Ching még július folyamán piacra dobja első termékeit, mégpedig ASROCK néven.

Az Asustek nemrégiben létrehozott, alsó árkategóriás alaplapok gyártására szakosodott leányvállalata, a Hua Ching még július folyamán piacra dobja első termékeit, mégpedig ASROCK néven.

A nevet személyesen Hsu Shih-csang, a vállalat igazgatótanácsánek elnöke választotta -- állítják céghez közeli források, amelyek szerint a termékek fejlesztése a végső stádiumban van. A tervek szerint az első ASROCK termékek már július végén kaphatók lesznek Kínában és augusztusban jelennek meg Indiában, illetve Közép- és Dél-Amerikában.

Az Asustek becslései szerint az olcsó alaplapokat gyártó leányvállalat az év végére elérheti a havi 150-200 000 darabos forgalmat is. A tervek között szerepel, hogy 2003 végére a Hua Chinget a világ ötödik legnagyobb alaplapgyártójává emeljék. A Hua Ching vezetői úgy látják, hogy a nyomott árú termékek piacán még van hely egy újabb szereplő számára, főként a fejlődő piacokon tapasztalható jelentős növekedésnek köszönhetően.

Hsu Shih-csang elmondta, hogy aligha valószínű, hogy a Hua Ching olyan chipkészletekre építsen alaplapot, amelyek nem rendelkeznek az Intel licencével, azonban kategorikusan semmit sem zárt ki, mondván: a vállalat minden lehetőséget megvizsgál és azután döntenek arról, milyen termékekkel jelenjen meg a piacon.

Az Asustek piaci részesedését az utóbbi időben nemcsak az alacsony árairól ismert ECS fenyegette, hanem az MSI is. Mivel az alaplapgyártóknak a 2000-es év vége óta piaci túlkínálattal kell szembenénziük, intenzív árverseny alakult ki a gyártók között. Johnny Shih, az Asustek igazgatótanácsának elnöke elmondta, hogy egy olcsó termékekről ismert márkanév lehet, hogy rossz hatással lesz a cég ázsiójára, azonban sokkal nagyobb kárt okozna, ha az ASUS márkenevű alaplapokat kellene olcsón adni.

Az újonnan létrehozott leányvállalat révén az Asustek nemcsak a piaci részesedését növelné, hanem egyben arra is számít, hogy a felső kategóriás alaplapjait nem kell áron alul adnia ahhoz, hogy felvehesse a versenyt az ECS nyomott áraival.

A Hua Ching mellett a többi alaplapgyártó is nagy várakozásokkal tekint a kínai piacra. Egy magát megnevezni nem kívánó alaplapgyártó képviselője szerint a tajvani gyártók közül áprilisban az ECS volt a legkedveltebb márka, a cég több, mint 80 ezer alaplapot adott el. Az Asustek és az MSI 40, illetve 50 ezer alaplapot szállítottak le.

Az ageism, vagyis az életkorral kapcsolatos előítélet és diszkrimináció az IT-ban hatványozottan jelen van, akár már 35-40 évesen is bele lehet futni.

a címlapról