Szerző: Barna József

2002. július 1. 20:10

450 MHz-es DDR grafikus memóriát jelentett be az Infineon

A Infineon ma jelentette be, hogy elkészült akár 450 MHz-es sebességen is használható DDR grafikusmemória-chipjeinek első példányaival. A 128 Mbites chipeket a leggyorsabb professzionális és hardcore gamer grafikus processzorok társaként képzeli el a német cég.

A Infineon ma jelentette be, hogy elkészült akár 450 MHz-es sebességen is használható DDR grafikusmemória-chipjeinek első példányaival. A 128 Mbites chipeket a leggyorsabb professzionális és hardcore gamer grafikus processzorok társaként képzeli el a német cég.

A 128 Mbites DDR SGRAM chipek 32, 64, 128 és 256 bites memóriainterfésszel is használhatóak, és a hagyományos 2,5 voltos tápfeszültség helyett csupán 1,8 voltot igényelnek, aminek köszönhetően csökkenthető a teljesítményfelvétel és a hőleadás. A chipek 144 lábas FBGA (fine-pitch ball-grid-array) tokozásban kerülnek forgalomba. 450 MHz-en a chip adatáteresztő képessége 3,6 Gbyte/sec.

Korábban a felső kategóriás videokáryákon többnyire a Samsung által gyártott memóriachipek teljesítettek szolgálatot. Az Infineon FBGA chipjei legutóbb a Matrox Parhelia-512 kártyákon tűntek fel, de az új, 450 MHz-es modellek akár az ATI és az NVIDIA következő generációs GPU-i mellett is jó szolgálatot tehetnek. A chipek tömeggyártása a negyedik negyedévben kezdődik meg.

Duna melletti szabadtéri helyszínen, a Budapest Gardenben idén is megrendezzük a hazai Sysadmindayt, az IT-üzemeltetők világnapját. Standup, IT security meetup, kvízek, szakmázás, barátok, még több sörcsap.

a címlapról

Hirdetés

Ollé, lesz SYSADMINDAY!

2025. július 5. 19:30

Duna melletti szabadtéri helyszínen, a Budapest Gardenben idén is megrendezzük a hazai Sysadmindayt, az IT-üzemeltetők világnapját. Standup, IT security meetup, kvízek, szakmázás, barátok, még több sörcsap.

SEMMI

7

Bemutatkozott a Nothing első igazi csúcsmobilja

2025. július 3. 11:59

A prémium modellnek szánt Nothing Phone 3 legegyedibb vonása a hátlapon található Glyph Matrix, amivel a tervezők célja a főképernyő előtt töltött idő csökkentése.