Szerző: Vörös Péter

2002. július 1. 15:06

A második negyedévben csökkent az AOL Latin America előfizetőinek száma

[CNET, Reuters] Az America Online Latin America pénteken közölte, hogy a várakozások szerint kb. 10%-kal csökkent az előfizetők száma a második negyedévben, ami egyrészt annak az eredménye, hogy romlottak a gazdasági körülmények a régióban, másrészt annak, hogy a cég szelektívebb marketingmunkát végzett az értékesebb ügyfelek felé.

[CNET, Reuters] Az America Online Latin America pénteken közölte, hogy a várakozások szerint kb. 10%-kal csökkent az előfizetők száma a második negyedévben, ami egyrészt annak az eredménye, hogy romlottak a gazdasági körülmények a régióban, másrészt annak, hogy a cég szelektívebb marketingmunkát végzett az értékesebb ügyfelek felé.

A cég közlése szerint az első negyedévben 1,4 millió ügyfele volt az America Online Latin Americának, a második negyedévben ez várhatóan 10%-kal csökkent. Korábban a cég növekedése folyamatos volt: 2000 végén 450 ezer előfizető volt, míg 2001 végén 1,3 millió.

Egy keddi interjúban Charles Herington, az America Online elnök-vezérigazgatója elmondta, hogy a cég számos új kezdeményezést indított el annak érdekében, hogy értékesebb ügyfeleket érjenek el és javítsák a beszedéseket. Herington azt is közölte, hogy az előfizetői létszám növekedési ütemének lassulása részben azt tükrözi, hogy a cég meg kíván szabadulni a nem-fizető előfizetőktől, részben pedig azt, hogy pénzügyi nehézségek merültek fel egyes piacokon, ami arra késztette a vállalatot, hogy csak készpénzfizetést fogadjon el.

Az America Online azt is közzétette, hogy a készpénzkészlete 2003 elejéig lesz elegendő, akkor mindenféle pénzügyi lehetőséget figyelembe fognak venni.

"Latin-Amerikában a gazdasági helyzet nem olyan szilárd, mint szeretnénk" -- közölte Herington, aki egyben azt is elmondta, hogy a harmadik és a negyedik negyedévben várhatóan visszaáll az előfizetői létszám növekedése.

Az AOL Latin America pénteken közzétette, hogy kiterjeszti közös marketing erőfeszítéseit olyan nagyvállalatokkal, mint a Hewlett-Packard, az Office Depot és a Wal-Mart Stores, ezenkívül közös márkájú marketing kezdeményezésekkel kapcsolatos megállapodásokra jutott az American Express-szel és a MasterCarddal.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról