:

Szerző: Bodnár Ádám

2002. június 14. 11:40

A Sony idén 250 millió dollárt költ a PlayStation 2 amerikai promóciójára

A Sony bejelentette, hogy az idei pénzügyi évében az Egyesült Államokban mintegy 250 millió dollárt kíván a játékkonzoljainak, illetve a rájuk írt szoftverek népszerűsítésre költeni. Az USA a világ legnagyobb videojáték-piaca, megelőzve Japánt és Európát.

A Sony bejelentette, hogy az idei pénzügyi évében az Egyesült Államokban mintegy 250 millió dollárt kíván a játékkonzoljainak, illetve a rájuk írt szoftverek népszerűsítésre költeni. Az USA a világ legnagyobb videojáték-piaca, megelőzve Japánt és Európát.

A Sony Computer Entertainment bejelentése szerint a 250 millió dollárt a PlayStation One konzol, a PlayStation 2 konzol, illetve a Sony által vagy más cégek által kiadott szoftverek promóciójára fordítják. A PlayStation 2 jelenleg a legkelendőbb konzol az USA-ban -- és az egész világon.

"Ez a 250 millió dollár a bizonyítéka annak, hogy mennyire elkötelezettek vagyunk a konzoljainkk és a játékprogramjaink iránt, illetve mennyire támogatjuk más cégek fejlesztéseit" -- nyilatkozta Koicsiró Kacurajama, a SCE szóvivője. Az eladások növelése érdekében a világ első számú konzolgyártója tavasszal 299 dollárról 199 dollárra árazta le a PlayStation 2 konzolt és 49 dollárról 39 dollárra csökkentette egyes játékok árát.

A Sony nem tesz közzé régiókra lebontott eladási előrejelzéseket, a vállalat mindazonáltal közölte, hogy a 2003. március 31-én véget érő pénzügyi évében világszerte 20 millió PlayStation 2 konzolt tervez eladni, amely 11 százalékkal több, mint a tavalyi évben. A már elavultnak tekinthető olcsó PSone-ból várhatóan 3 millió fogy majd, ami 59 százalékkal kevesebb, mint tavaly. Ami a játékokat illeti, az SCE 236 millió PSone és PlayStation 2 szoftver értékesítésére számít, amely 11 százalékkal magasabb a tavalyi szintnél.

A Sony elsőszámú vetélytársa, a japán Nintendo az idei pénzügyi évben 12 millió GameCube konzol és 36 millió játékprogram eladására számít. A Microsoft pénzügyi éve júniusban ér véget, a cég összesen 4-4,5 millió Xbox eladásával számol, de a jövőre vonatkozó becslések még nem nyilvánosak.

Milyen technológiai és munkaerőpiaci hatások érhetik a backendes szakmát? Május 8-án végre elindul az idei kraftie! meetup-sorozat is (helyszíni vagy online részvétellel).

a címlapról

Hirdetés

Security témákkal folyatódik az AWS hazai online meetup-sorozata!

2024. április 27. 01:16

A sorozat május 28-i, harmadik állomásán az AWS-ben biztonsági megoldásait vesszük nagyító alá. Átnézzük a teljes AWS security portfóliót a konténerbiztonságtól a gépi tanulásos alkalmazások védelmén át, egészen az incidenskezelésig.