Szerző: Barna József

2002. május 27. 10:55

Az ATI következő generációs GPU-ján futott a Doom III

A kanadai ATI Technologies pénteken sajtóközleményben jelentette be, hogy a múlt héten véget ért Electronic Entertainment Expo (E3) kiállításon az id Software a cég következő generációs, idén ősszel megjelenő grafikus processzorának segítségével mutatta be régóta várt Doom III lövöldözős játékát.

A kanadai ATI Technologies pénteken sajtóközleményben jelentette be, hogy a múlt héten véget ért Electronic Entertainment Expo (E3) kiállításon az id Software a cég következő generációs, idén ősszel megjelenő grafikus processzorának segítségével mutatta be régóta várt Doom III lövöldözős játékát.

Az ATI PR-osainak még egy rövid magasztaló nyilatkozatra is sikerült rábírniuk az id legendás programozóját, John Carmackot, aki a következőket mondta: "Az ATI következő generációs grafikus chipje által támogatott feature-ök ideális platformmá teszik a hardvert a Doom III motor futtatására, és egyben ez a jelenlegi leggyorsabb platform is a játékhoz."

Hozzá kell tenni ugyanakkor, hogy Carmack korábban is dicsérte az ATI GPU-inak innovatív jellemzőit, ám messze nem volt elragadtatva azok drivertámogatásától. Ezért többször is hangsúlyozta, hogy a kitűnő meghajtóprogramok miatt az NVIDIA hardvereit részesíti előnyben a fejlesztés során használt számítógépeken.

Az ATI következő generációs, egyelőre R300 kódnéven ismert grafikus chipje várhatóan idén ősszel jelenik meg. A DirectX 9-támogatással is rendelkező grafikus processzort az ATI által korábban felvásárolt, a Nintendo GameCube konzol grafikus chipjéért is felelős ArtX csoport fejlesztette.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról