Szerző: Ady Krisztián

2002. május 27. 12:34

Pénteken nyitotta meg kapuit az LG Philips új, folyadékkristályos kijelzőket készítő gyára

[ZDNet] Az LG Philips pénteken avatta fel új, folyadékkristályos (LCD) kijelzőket és -monitorokat készítő gyárát. Az üzem gyártósorai kifejezetten nagy képátlójú, általános felhasználásra szánt kijelzőket készítenek. A Kumiban, Dél-Koreában található gyár költséghatékonyabban, gyorsabban és olcsóbban gyárthat LCD-kijelzőket, mint bármelyik jelenlegi gyár, mondta Bruce Berkoff az LG Philips ügyvezető igazgatóhelyettese.

[ZDNet] Az LG Philips pénteken avatta fel új, folyadékkristályos (LCD) kijelzőket és -monitorokat készítő gyárát. Az üzem gyártósorai kifejezetten nagy képátlójú, általános felhasználásra szánt kijelzőket készítenek. A Kumiban, Dél-Koreában található gyár költséghatékonyabban, gyorsabban és olcsóbban gyárthat LCD-kijelzőket, mint bármelyik jelenlegi gyár, mondta Bruce Berkoff az LG Philips ügyvezető igazgatóhelyettese.

Az LG Philips céget 1999 júliusában hozta létre közösen az LG Electronics és a Philips Electronics. Az új gyár által nyújtott kapacitás segítheti az árak mérséklődését, a túlságosan nagy kereslet miatt ugyanis az árak a csillagos ég felé tendálnak. Alig 1 évvel ezelőtt 2-300 dollárért hozzá lehetett jutni egy 15"-os LCD-monitorhoz, ez az általános ár ma 500 dollár körül alakul.

Berkoff már jó ideje előrejelezte: eljön a hiányjelenségek ideje, mivel szerinte ez egy 2-2 éves ciklus természetes része, két éven keresztül túlkínálat, két évig pedig hiányjelenségek jellemzik az iparágat. Ez a tendencia jelentős áringadozást okoz. Berkoff szerint az iparág egészére kiterjedő hiányjelenség 2002 közepétől 2003 végéig tarthat.

"A monitorárak túl alacsonyra zuhantak túl gyorsan, majd a kereslet olyan gyorsan nőtt, hogy a kínálat nem tudott lépést tartani azzal", -- mondta.

Berkoff úgy véli, hogy azért 2-2 évesek a ciklusok, mert körülbelül ennyi időbe telik egy gyár felépítése. Az új gyárak általában a gyártókapacitás növekedését jelentik, ami alacsonyabb piaci árakhoz és általában nagyobb monitorokhoz vezet.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról