Szerző: Ady Krisztián

2002. május 9. 18:10

Az egyre növekvő verseny és piac olcsóbb DVD-R lemezeket eredményezhet

[CDR-Info] A rivális tajvani gyártók erősen nyomott árú DVD-R lemezei hatására a japán és dél-koreai gyártók is növelik gyártókapacitásukat. Több japán cég, a Pioneer, Hitachi, Mitsubishi Chemical Corporation (MCC), Mitsui Chemicals, Taiyo Yuden és a TDK is bejelentette, hogy tovább növeli legyártott lemezei számát még ebben az évben. A dél-koreai Samsung divízió, a Bcall, Infodisc Korea, KD Media, LG Electronics és SKC hasonló terveket szövöget.

[CDR-Info] A rivális tajvani gyártók erősen nyomott árú DVD-R lemezei hatására a japán és dél-koreai gyártók is növelik gyártókapacitásukat. Több japán cég, a Pioneer, Hitachi, Mitsubishi Chemical Corporation (MCC), Mitsui Chemicals, Taiyo Yuden és a TDK is bejelentette, hogy tovább növeli legyártott lemezei számát még ebben az évben. A dél-koreai Samsung divízió, a Bcall, Infodisc Korea, KD Media, LG Electronics és SKC hasonló terveket szövöget.

Az egyre népszerűbb optikai médiák, az egyre növekvő "fogyasztást" gerjesztő piac hatására a legnagyobb tajvani gyártók, a Ritek, CMC Magnetics és a Prodisc Technology tovább növelték gyártási volumenüket, több, mint 1 millió lemezt szállítottak le egyenként március hónapban. A másodvonalbeli gyártók, a Lead Data, GigaStorage, Princo, AMS Technology és Acer Media szintén elkötelezte magát a kapacitás növelése mellett.

A tajvani gyártók biztosak abban, hogy túlélik az elkövetkezendő és elkerülhetetlen árháborút, s dominálhatják a piacot alacsony árú termékeikkel. Ráadásul a gyártástechnológia rugalmassága bármilyen körülmények között állandó termelési szintet garantál. A CD-lemezeket készítő gyártósorok pillanatok alatt átalakíthatók DVD-R lemezek készítésére.

2002-ben várhatóan 100-120 millió DVD-R lemezt értékesítenek világszerte.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról