Szerző: Vörös Péter

2002. április 24. 13:00

Az Amazon a várakozásoknál jobb eredményekkel zárta negyedévét

[Bloomberg, CNET] Az Amazon.com kedden bejelentette negyedéves eredményeit. A cég a vártnál alacsonyabb veszteséget és magasabb forgalmat ért el, mivel jól szerepelt a Marketplace (piactér), a könyv, a zene és a videó részleg.

[Bloomberg, CNET] Az Amazon.com kedden bejelentette negyedéves eredményeit. A cég a vártnál alacsonyabb veszteséget és magasabb forgalmat ért el, mivel jól szerepelt a Marketplace (piactér), a könyv, a zene és a videó részleg.

A Seattle központú e-kereskedelmi cég nettó vesztesége 23 millió $ (részvényenként 6 cent) volt, szemben az előző év hasonló időszakában elért 234 millió $-os (részvényenként 66 centes) nettó veszteséggel. Az első negyedéves forgalom 847 millió $ volt, ez 21%-os emelkedés az előző év hasonló időszakában elért 700 millió $-hoz képest.

A cég, amely az előző negyedévben érte el első nyereséges negyedévét, könnyedén felülmúlta az elemzők várakozásait az első negyedévben: a First Call által reprezentált elemzők 805 millió $-os forgalomra és részvényenként 9 centes veszteségre számítottak.

Az Amazon erős negyedéves eredményének egyik fontos eleme volt a Marketplace növekedése, ez az a divízió, amelynél az Amazon site-on harmadik felek kínálhatják termékeiket. Az Amazon szerint ez a részleg tette ki az összes amerikai megrendelés 23%-át, szemben a tavalyi 4%-kal.

Az Amazon nemzetközi (az USA-n kívüli) forgalma 71%-kal 226 millió $-ra nőtt.

David Kathman, a Morningstar egyik elemzője tömören így fogalmazott: "a számok elég jól néznek ki". Kathman szerint a cég eredményeit javította az, hogy a főként euróban fennálló adósság újraértékelése további 6 millió $-t hozott a konyhára. A negyedik negyedévben a cég nem kis részben annak köszönhette a nyereséges eredményt, hogy kedvező volt a devizaátváltás.

"A legfontosabb aggodalmam a növekedés ill. annak hiánya volt, de az elmúlt két negyedévben az Amazon rendkívül agresszív volt" -- mondta Kathman. "A cég forgalma, amely negyedévenként csökkent a negyedik negyedév előtt, immár ismét emelkedik".

A cég ezenkívül további árengedményeket adott, például a 15$ és annál drágább könyveknél 30%-os engedményt nyújtott a vállalat. Jeff Bezos, az Amazon.com elnök-vezérigazgatója közölte, hogy a cég stratégiájának egyik legfontosabb eleme az, hogy csökkentsék a fogyasztói árakat. Három negyedéven belül immár ez volt a harmadik jelentős árcsökkentés a cég részéről.

Bezos szerint az Amazon immár bármely hagyományos könyvboltnál olcsóbban adja a könyveket, még a szállítási költségeket figyelembe véve is. Bezos úgy véli, hogy "azok a vevők, akik a könyveket nem az Amazonnál veszik, azok figyelmen kívül hagyják az árat és elvesztegetik a pénzüket".

Az Amazon azt is közölte, hogy meghaladta a negyedévre tervezett pro forma működési nyereséget, amely immár elérte a 25 millió $-t, szemben az előző év hasonló időszakában elért 49 millió $-os veszteséget. A pro forma veszteség 5 millió $ (részvényenként 1 cent) volt, szemben az egy évvel korábbi 76 millió $-ral (részvényenként 21 centtel).

A második negyedévben a cég 765-815 millió $ közötti forgalmat vár, ez 15-22%-os növekedést jelent. A pro forma működési nyereség 5-15 millió $ között várható.

A cég az eredményeket kedden a tőzsdei zárás után jelentette be. A vállalat részvényárfolyama kedden 14,06$-on zárt, ez 1,8%-os csökkenés a hétfői záróárfolyamhoz képest.

A tőzsdei zárás utáni kereskedelemben már emelkedett a részvényárfolyam, Európában szerda délelőtt 8,8%-os volt a részvényárfolyam emelkedése. Az Amazon.com részvényárfolyama az idén 30%-kal nőtt, míg a Nasdaq index az idén 11%-kal esett vissza.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról