Szerző: Vörös Péter

2002. április 22. 14:06

Az ázsiai IT szektor fellendülése a második félévtől várható

[CNET] Az IDC piackutató cég szerint várhatóan a második félévben indul meg az IT szektor fellendülése az Ázsia/Csendes-óceáni régióban.

[CNET] Az IDC piackutató cég szerint várhatóan a második félévben indul meg az IT szektor fellendülése az Ázsia/Csendes-óceáni régióban.

Piyush Singh, az IDC Asia-Pacific ügyvezető igazgatója szerint a régióban (amely nem tartalmazza Japánt) az IT szektor éves növekedése elérheti a közel 10%-ot, ezzel várhatóan 72 milliárd $-ra nő az IT piac az idén.

A növekedés főként a következő területeknek lesz köszönhető: IT szolgáltatások, szoftvercsomagok és adatkommunikációs berendezések. Singh pénteken, a piackutató cég éves konferenciáján elmondta, hogy e technológiák bevezetése korai szakaszban van a régióban, főként Kínában, így a növekedési potenciál igen jelentős.

Singh úgy véli, hogy az IT szolgáltatási forgalom a régióban 17,5 %-kal 19 milliárd $-ra fog nőni, míg a szoftvercsomagok eladásai 18%-kal 9,4 milliárd $-ra fognak emelkedni. Az adatkommunikációs berendezések piaca az előrejelzések szerint 15,6%-kal 7,2 milliárd $-ra fog nőni.

Az idén Kína fogja adni a régió forgalmának közel felét, itt az IT-vel kapcsolatos befektetések kb. 30 milliárd $-t fognak kitenni, ez 3 milliárd $-os növekedés 2001-hez képest.

2001-ben az IT szektor egésze 6%-kal esett vissza, ennek fő oka a 2000 áprilisban elindult .com válság és az azt nem sokkal követő globális válság volt.

Bár az internettel kapcsolatos irreális várakozások nagy mértékben hozzájárultak a visszaeséshez, az IDC arra számít, hogy a webre, mint a költségcsökkentés egyik eszközére történő összpontosítás segíthet a fellendülésben.

Dane Anderson, az IDC Asia-Pacific Internet és számítógép-rendszer alelnöke bevallotta, hogy az internet fejlődésével kapcsolatos elképzelések alapvetően helytelenek voltak. "Nem feltétlenül új kereskedelemről van szó, hanem a meglévő üzletek hatékonyabb csatornában történő áttereléséről" -- mondta Anderson.

Bár az internetes kereskedelem új bevételi források jelenthet, Anderson arra figyelmeztet, hogy a befektetés hozama nem garantált. Ugyanakkor az is valószínűnek látszik, hogy ha a vállalatok a webet arra használják, hogy együttműködnek az üzleti partnerekkel és ügyfelekkel, akkor jó esély van arra, hogy a nyereségesség javul.

Egy tavaly szeptemberben a régióban 568 vállalat körében végzett felmérés eredményeire hivatkozva Anderson megjegyezte, hogy a válaszadók több, mint 40%-a mondta azt, hogy az idén be fognak fektetni a vállalati kapcsolatok kezelésének területén. A várható további kulcsfontosságú online befektetési területek: beszerzés, oktatás, ügyfélkapcsolat-menedzsment (CRM), kínálati lánc menedzsment és humán erőforrások kezelése.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról