Szerző: Barna József

2002. április 11. 12:10

A Yahoo sorozatban a hatodik veszteséges negyedévét zárta, ám optimista a jövőt illetően

Terry Semel
Terry Semel vezérigazgató
[WSJ] A Yahoo immár a hatodik egymást követő negyedévben volt kénytelen veszteségről beszámolni, miközben megemelte az idei évre szóló várakozásait annak reményében, hogy a szolgáltatások bővítése és az akadozó hirdetési bevételektől való függés csökkentése révén a vártnál jobb eredményeket érhet el.

Az internetes óriáscég arról számolt be, hogy az első negyedévben 53,6 millió dolláros, részvényenként 9 centes nettó veszteséget könyvelt el, míg a tavalyi év hasonló időszakában a veszteség 11,5 milliód dollár, azaz részvényenként 2 cent volt. A mostani veszteség tartalmazza azt a 64,1 millió dolláros pénzmozgással nem kapcsolatos költséget is, mely az új számviteli előírások alkalmazásából származik, és amely a vásárolt vagyontárgyak amortizációját tükrözi.

A Yahoo bevételei 180,2 millióról 7%-kal 192,7 millió dollárra emelkedtek, ami elsősorban a HotJobs.com álláskereső weboldal februári megvásárlása után befolyó jövedelemnek köszönhető. Egy elemző szerint az előfizetéses rendszerben működő HotJobsnak köszönhetően a cég negyedéves eredménye 13 és 15 millió dollár közötti nagyságrenddel növekedett.

A Thomson Financial/First Call által megkérdezett elemzők arra számítottak, hogy a Yahoo az olyan költségek, mint a béradó figyelmen kívül hagyása esetén 2 centes részvényenkénti nyereséget realizál. E költségeket leszámítva a cég teljesítette is az elvárásokat, ugyanis az újonnan bevezetett számviteli rendszerben a Yahoo immár nem az általánosan elfogadott pro forma eredményeket hozza nyilvánosságra, melyek eleve nem tartalmazzák a fenti költségeket.

Terry Semel vezérigazgató kinevezése óta a cég határozott törekvése, hogy csökkentse függését az online hirdetésektől és erősítsen egyéb bevételi forrásokat, így többek között az előfizetéses szolgáltatásokat. A mostani negyedévben a Yahoo 121 millió dolláros bevételre tett szert hirdetésekből, ami 15%-os csökkenés az előző év hasonló időszakához képest. A hirdetések közel 63%-át adják jelenleg a cég bevételeinek.

A cég egyben megemelte a 2002-es évre szóló előrejelzését, és a korábbi 750-800 millió dolláros bevétel helyett immár 870-910 millió dollárra számít, elsősorban az olyan előfizetése szolgáltatásokból származó többletbevételeknek köszönhetően, mint amilyen a HotJobs. A második negyedévre a cég 205-225 millió dollár közötti eredményt vár.

Tegnap a cég részvényárfolyama 2 centtel 18,44 dollárra csökkent.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról