Szerző: Rátonyi Gábor Tamás

2002. március 27. 08:53

Új feltételek valamennyi internetszolgáltatónál

Korábbi cikkünkben már jeleztük, hogy március 23-án járt le annak a kormányrendeletnek a 90 napos türelmi időszaka, mely előírja az internetszolgáltatóknak, milyen felelősségi és feltételrendszer mellett nyújthatják szolgáltatásaikat, s ezeket a szolgáltatóknak milyen formában kell ügyfeleik tudomására hozni.

Korábbi cikkünkben már jeleztük, hogy március 23-án járt le annak a kormányrendeletnek a 90 napos türelmi időszaka, mely előírja az internetszolgáltatóknak, milyen felelősségi és feltételrendszer mellett nyújthatják szolgáltatásaikat, s ezeket a szolgáltatóknak milyen formában kell ügyfeleik tudomására hozni.

A feltételeket korábban is szabályozta részben az előfizetői szerződés, részben az általános vállalkozási feltételek (ÁVF) leírása. A kormányrendelet újdonsága, hogy több ponton is szabályozza az ÁVF tartalmát, így például külön ki kell térni a rendelkezésre állási, valamint a hibaelhárítási időre is, továbbá azt is előírja a rendelet, hogy ha a szolgáltató az ÁVF ügyfélszolgálaton való hozzáférését ígéri, akkor az alatt az internetes honlapot, s a telefonos ügyfélszolgálatot is érteni kell. A jövőben a szolgáltatóknak komolyan kell venniük, hogy ne lépjék túl a maguk szabta határidőket, mivel a rendelet több esetben is kötbérfizetési kötelezettséget ró a cégekre, így például a szolgáltató hibájából bekövetkező gyengébb minőségű szolgáltatás, az átírás határidejének be nem tartása vagy 72 óránál hosszabbra nyúló hibaelhárítás esetén is.

Szerencsére a legtöbb szolgáltató honlapján az ÁVF eddig is elérhető volt, s rendszerint a rendelkezésre állás, valamint a hibaelhárítás időtartama is fel volt tüntetve. A múlt hét szombaton életbe lépett végrehatási rendelet óta nem sok változás történt, egyedül az Axelero tudatta közleményben előfizetőit az életbelépő új ÁVF-ről, azoknál a szolgáltatóknál, melyeknél eddig nem volt elérhető ez az irat, ott most sem találtunk rá, ahol elérhető volt, de nem szerepeltek a kötelezően előírt elemek, ott most sem leltük meg ezeket.

Erdei János, a Hírközlési Felügyelet munkatársa kérdésünkre elmondta, hogy a közcélú internetszolgáltatás ma már nem engedély-, csak bejelentésköteles tevékenység. A bejelentéssel együtt a szolgáltatóknak be kell mutatniuk az Üzletszabályzatot is, az Általános Vállalkozási Feltételek pedig ennek a részét képezi. A szolgáltatók reagáltak a kormányrendeletre, és többségük rendben leadta a szükséges papírokat, tehát az általunk változatlanul talált iratok valószínűleg egy átmeneti időszak jelenségei, hamarosan mindenhol fel kell, hogy tűnjön az ÁVF, benne a nem éppen mellékes vállalási határidőkkel. Erdei János kérdésünkre megerősítette, hogy figyelik a szolgáltatókat, számonkérik rajtuk az átdolgozott feltételrendszert.

Azzal is érdemes tisztában lenni, hogy ez nem egyszerűen egy kétoldalú szerződés módosítása, hanem a Hírközlési Törvény végrehajtási rendelete, így ha tetszik, ha nem, az újonnan meghatározott rendelkezésre állási és hibaelhárítási időket el kell fogadni. Ugyanakkor látni kell, hogy a rendelet fogyasztóközpontú, hiszen ezzel konkrét adatok alapján számon lehet kérni a szolgáltatótól, teljesítette-e, amit az előfizetés díjáért cserében ígért.

Korábbi cikkünk a rendelkezésre állásról:
Változó Axelero rendelkezésre állás: éves szinten egy hónapnyi üzemszünet is kiszámlázható...

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról