Szerző: Vörös Péter

2002. március 12. 16:33

A vállalati informatikai vezetők ellenzik a HP-Compaq egyesülést

[CNET] A Merrill Lynch hétfőn közzétett felmérése szerint a Hewlett-Packard illetve a Compaq termékeinek és szolgáltatásainak vevői ellenzik a vállalatok tervezett egyesülését.

[CNET] A Merrill Lynch hétfőn közzétett felmérése szerint a Hewlett-Packard illetve a Compaq termékeinek és szolgáltatásainak vevői ellenzik a vállalatok tervezett egyesülését.

A Merrill Lynch 100 amerikai és európai informatikai vezérigazgatót (CIO) kérdezett meg a tervezett IT kiadásokkal kapcsolatban. Az IT vezérigazgatók azt tervezik, hogy 10%-kal csökkentik kiadásaikat Compaq termékekre és 4%-kal a HP termékekre. Az IT vezérigazgatók kifejezték aggodalmukat az egyesített cég ügyfélszolgálatával kapcsolatban, szerintük a megnőtt HP több éven át meg lesz bénulva.

A megkérdezett IT vezérigazgatók közül 76%-nál voltak Compaq berendezések, ezek általában az ügylet ellen szavaztak vagy határozatlanok voltak a kérdéssel kapcsolatban. A Compaq ügyfelek 46%-a volt az egyesülés ellen, 25% mellette és 29% volt semleges.

Az IT vezérigazgatók 43%-ánál voltak HP számítógépek, ezek közül 42% volt az ügylet ellen, 26% mellette és 32% volt semleges.

A HP részvényesei előreláthatóan március 19-én döntenek a javasolt 22 milliárd $-os egyesülésről.

Bár az IT vezérigazgatók csak némileg voltak bizakodóak azzal kapcsolatban, hogy az IT kiadások ez év második felében javulni fognak, a többség szerint a nekilendülés jövőre várható. Véleményük szerint azonban a kiadások visszafogása előnyösebb helyzetbe hozhatja az IBM-et a HP-vel és a Compaq-kal szemben.

A megkérdezettek 38%-a mondta azt, hogy az IBM részesedése nőtt a kiadásaikból. Az IT vezérigazgatók 46%-a mondta azt, hogy szívesebben működnek együtt az IBM-mel a rendszerekkel, szoftverekkel és szolgáltatásokkal kapcsolatban, mint a Sunnal vagy a HP-vel, amelyek rendszerintegrátorokkal működnek szorosan együtt.

Ez azonban nem jelenti azt, hogy félteni kellene a Sunt: bár csak a megkérdezettek 25%-a mondta azt, hogy a Sun részesedése kiadásaikból nő, azok között, akik már Sun ügyfelek voltak 44% mondta azt, hogy növelni fogják kiadásaikat a Sun megoldásaira.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról