Szerző: Vörös Péter

2002. január 31. 10:51

A japán PC-eladások tavaly 7,4%-kal csökkentek

[AsiaBizTech] A GfK Marketing Survey Japan piackutató cég adatai szerint 1997 óta tavaly először csökkent a PC-k kiskereskedelmi forgalma a felkelő nap országában, a visszaesés 7,4%-os volt.

[AsiaBizTech] A GfK Marketing Survey Japan piackutató cég adatai szerint 1997 óta tavaly először csökkent a PC-k kiskereskedelmi forgalma a felkelő nap országában, a visszaesés 7,4%-os volt.

2001 decemberében a japán PC-forgalom 30,9%-kal nőtt az előző hónaphoz képest, míg a 2000. decemberi szinthez képest 15,7 %-os volt a visszaesés.

2001 novemberében az előző év hasonló időszakához képest 10,9%-os volt a csökkenés a PC-forgalomban, a 2001. decemberi visszaesés még ennél is nagyobb, 15,7% volt. A szakemberek szerint a Microsoft Windows XP nem igazán erősítette fel a PC-eladásokat az ünnepi szezon alatt, pedig ettől a piac jelentős bővülését várták.

2001-ben igen erős, 20,7%-os volt az asztali PC-eladások visszaesése Japánban, ez lehúzta az összes PC-eladásokat is. A notebookok forgalma 2001-ben 6,6%-kal nőtt az előző évhez képest.

A 2001-es év nagy vesztesei a NEC és a Fujitsu voltak, amelyek ugyan megőrizték első ill. második helyüket, de a forgalmuk 11%-kal ill. 1,9%-kal csökkent. Az év nyertese a Sony volt, amely immár a harmadik helyre jött föl a japán PC piacon, a cég PC forgalma Japánban 36,3%-kal 1,24 millió darabra nőtt.

A Multimedia Research Institute piackutató intézet szerint 2002-ben a PC-piac 6,5%-kal fog visszaesni 2001-hez képest, mivel az ország gazdasága továbbra is gyenge és a vállalatok várhatóan csökkentik technológiai kiadásaikat.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról