Szerző: Barna József

2002. január 29. 18:22

További adatok az NVIDIA GeForce4 termékcsaládról

Az NVIDIA következő generációs grafikus chipjének, a GeForce4-nek mára gyakorlatilag minden lényeges specifikációja napvilágot látott, annak ellenére, hogy a cég csak február 5-én mutatja be hivatalosan a terméket, termékcsaládot.

Az NVIDIA következő generációs grafikus chipjének, a GeForce4-nek mára gyakorlatilag minden lényeges specifikációja napvilágot látott, annak ellenére, hogy a cég csak február 5-én mutatja be hivatalosan a terméket, termékcsaládot.

Az elterjedt információk szerint a GeForce4 legerősebb változata 63 millió tranzisztort tartalmaz majd, továbbra is 0,15 mikronos csíkszélességgel készül, ahogy marad a 4 renderelő pipeline is (2 TMU/pipe). A chipek (hiszen több chip bejelentése várható) működési sebessége azonban 250 és 330 MHz között lesz. A magasabb működési frekvencia állítólag egy újfajta tokozás segítségével lesz megvalósítható.


A Hexus.net-en megjelent fotó

A nyers sebességnövelésen túl a GeForce4 további sávszélesség-megtakarító technológiákat is felvonultat majd. Ezek közé tartozik a már a GeForce3-ban is megtalálható 4:1 arányú z-buffertömörítés, a második generációs occlusion culling, valamint a misztikus nevű Quadcache architektúra.

Ezen túlmenően az új chip Titanium változatai két vertex shader egységet tartalmaznak, aminek köszönhetően a második egységet kihasználó programokban akár háromszor gyorsabban hajthatják majd végre a vertex műveleteket, mint a GeForce3. Kifinomultabb anti-aliasing megoldást is támogat a chip, amely az Accuview AA nevet kapta. Noha marad a multi-sampling elv, ám az új eljárással jelentősen csökkenthető a sávszélesség-igény és így a sebességcsökkenés.


2,86 ns-os Samsung memóriachipek dolgoznak a Ti4600 mellett

Ezen túlmenően a GeForce4 támogatni fogja a Z-Correct bump mapping eljárást és a TwinView többkijelzős megjelenítést támogató technológia továbbfejlesztett változatát, az nView-t.

Az egyik vezető videokártya-gyártó által közölt adatok szerint a különféle GeForce4 chipek specifikációi a következőképpen alakulnak:

  • GeForce4 Ti 4600: 330 MHz mag- és 660 MHz memóriasebesség. 128 Mbyte DDR SDRAM Lightspeed Memory Architecture II, nFiniteFX II engine, Accuview Antialiasing és nView.
  • GeForce4 Ti 4400: 300 MHz mag- és 550 MHz memóriasebesség. 128 Mbyte DDR SDRAM, Lightspeed Memory Architecture II, nFiniteFX II engine, Accuview Antialiasing és nView.
  • GeForce4 MX 460: 300MHz mag- és 550 MHz memóriasebesség. 64 Mbyte DDR SDRAM, Lightspeed Memory Architecture II, Accuview Antialiasing és nView.
  • GeForce4 MX 440: 270 MHz mag- és 400 MHz memóriasebesség. 64 Mbyte DDR SDRAM, Lightspeed Memory Architecture II, Accuview Antialiasing és nView.
  • GeForce4 MX 420: 250 MHz mag- és 166 MHz memóriasebesség. 64 Mbyte SDR SDRAM, Lightspeed Memory Architecture II, Accuview Antialiasing és nView.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról