Szerző: Bodnár Ádám

2002. január 8. 12:05

Intelligens telefonhívás-listázó: MonPhone

[Mmd] Sok cég életében az egyik legjelentősebb költségtényező a havi

[Mmd] Sok cég életében az egyik legjelentősebb költségtényező a havi telefonszámla. A hagyományos telefonszolgáltatás díjai törvényi, hatósági korlátok, üzleti érdekek miatt az utóbbi időben alig csökkentek. Várhatóan a helyzeten, hosszú távon valamelyest javít a távközlési piac tavaly december 23-i liberalizációja, ennek ellenére az elemzők többsége nem vár gyors áttörést a telefontarifák terén. A vállalkozások részéről általános törekvés a költségek csökkentése, valamilyen szinten kiszámíthatóvá tétele.

Ezen segít Montana Információtechnológiai és Kommunikációs Rt. saját fejlesztésű szoftverterméke, a MonPhone.

A MonPhone egy telefonközponthoz csatlakozó, híváslista-generáló és -megjelenítő szoftvertermék. A központok által készített hívás- és tarifalista állományokból átalakítással vagy átalakítás nélkül nyeri ki az adatokat és ezeket egy SQL adatbázisban tárolja. Az adatok megjelenítése Internet Explorerrel történik így a kliensoldalon nincs szükség külön alkalmazásra ezáltal könnyen és gyorsan elérhetővé teszi a dolgozók hívásainak részletes adatait mind a menedzsment, mind a dolgozók részére.

A rendszer alapfilozófiája az egyszerű adatkinyerési lehetőség, ezért gyakorlatilag csupán az egeret használva, minden kimutatáshoz gépelés nélkül hozzá lehet jutni, sőt elektronikus levelet lehet küldeni az adott hívásokkal vagy hívási tételekkel kapcsolatban. A híváslisták házon belül is feldolgozhatóvá válnak, nem szükséges harmadik fél bevonásával feldolgoztatni őket. Korszerű és könnyen testre szabható.

A rendszer képes a hívott számokat a nyilvánosan -- Interneten -- elérhető tudakozókból visszakeresni, így az is lehetséges, hogy a hívó utólagosan leellenőrizze hívásának címzettjét. Etikai megfontolások miatt ezt csak központi adminisztrátor jogosultságú felhasználó, illetve más felhasználó csak a saját hívásain teheti meg, de igény szerint a jogosultság kiterjeszthető.

A MonPhone 3 jogosultsági csoportot különböztet meg az adatokhoz való hozzáféréskor: felsővezető, középvezető és alkalmazott. Az alkalmazott csak a saját, a középvezető a saját és beosztottjai a felsővezető pedig saját, az alá tartozó középvezető és beosztottjai adatait jogosult megnézni, nyomon követni. A szintek a MonPhone adminisztrációs felületén állíthatóak be és alkalmazásuk a Windows autentikációval összhangban történik.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról