:

Szerző: Bodnár Ádám

2001. december 19. 19:25

Elindult a PressPlay előfizetéses zeneszolgáltatás

Hosszú előkészítés és számos csúszás után ma végre elindult a PressPlay előfizetéses internetes zeneszolgáltatás.

Hosszú előkészítés és számos csúszás után ma végre elindult a PressPlay előfizetéses internetes zeneszolgáltatás.

A havi előfizetési díjért zenék letöltését kínáló internetes szolgáltatás hátterében két szórakoztatóipari óriáscég, a Vivendi Universal és a Sony Music áll. A hálózatban elérhetőek továbbá az EMI kiadó által biztosított anyagok is. A szolgáltatást többek között a Yahoo és az MSN is kínálja.

A PressPlay szolgáltatás jelenleg két hétig ingyenesen kipróbálható, a havi előfizetési díjak pedig 9,95 dollár és 24,95 dollár között változnak. Az előfizetett csomagtól függően a felhasználó 300-1000 számot hallgathat meg, 30-100 dalt tölthet le és legfeljebb 20-at írhat CD-re. A PressPlay nem teszi lehetővé a dalok hordozható lejátszóba való áttöltését.

A szolgáltatás az előfizetőket "gyűjtő" MSN és Yahoo portálok számára is kulcsfontosságú, ugyanis mindkét weboldal a PressPlaytől várja felhasználóinak és bevételeinek gyarapodását. A portálok egyre inkább függetleníteni kívánják magukat a hirdetési bevételektől és az előfizetéses szolgáltatások beindításától remélik a nyereséget.

A rivális MusicNet december elején kezdte meg a szolgáltatását. A MusicNet hálózat az Arista, BMG, Capitol, Elektra, EMI, Jive, RCA, Virgin, Warner Bros kiadók anyagait kínálja szintén havi előfizetéses rendszerben.

Az ageism, vagyis az életkorral kapcsolatos előítélet és diszkrimináció az IT-ban hatványozottan jelen van, akár már 35-40 évesen is bele lehet futni.

a címlapról