:

Szerző: Ady Krisztián

2001. november 30. 00:44

Rekordmennyiségű GameCube konzol talált gazdára az első héten

[C|NET] A Nintendo nem hiszem, hogy valaha is közölt volna ennél kellemesebb hírt a cég történetében: sikerült több mint 500.000 GameCube konzol számára gazdát találniuk az első hét folyamán, s ezzel minden konzoleladási rekordot megdöntöttek.

[C|NET] A Nintendo nem hiszem, hogy valaha is közölt volna ennél kellemesebb hírt a cég történetében: sikerült több mint 500.000 GameCube konzol számára gazdát találniuk az első hét folyamán, s ezzel minden konzoleladási rekordot megdöntöttek.

A Nintendo előzetes nyilatkozatai eddig is meglehetősen komoly önbizalmat sugároztak, s ezt alátámasztotta az a több mint 700.000 konzol, melyet a megjelenés napjára szállítottak ki az amerikai és kanadai boltokba. Az előzetes felméréseket az idő igazolta, az első héten ugyanis az összes kiszállított konzolt megvásárolták a játszani vágyó vásárlók. A Microsoft konzolját, az Xboxot szintén gyorsan elkapkodták, de az Xbox nyomába sem érhet a GameCube-nak az eladási darabszámokat tekintve: az első pár nap alatt körülbelül 300.000 Xbox játékgépet sikerült értékesíteni.

Mindkét cég milliós darabszámokban gondolkodik a karácsonyi bevásárlási láznak köszönhetően, a Microsoft 1-1,5 millió konzolt tervez eladni az év végéig, míg az ígéretes kezdetnek köszönhetően a Nintendo már 1,3 millió darabbal számol.

Összehasonlításként: a Sony körülbelül 500,000 PlayStation 2 konzolt értékesített az amerikai debütálás utáni rövid időszak alatt. Sajnos a kiváló kezdés ellenére a PlayStation 2-re elég rossz fényt vetett az a a tény, hogy szinte beszerezhetetlen volt. A Sony képtelen volt elegendő mennyiséget leszállítani az amerikai piac számára a megjelenést követő időszakban.

A Nintendo ugyanakkor hosszú háborúra készül, a maratoni futás még csak most kezdődik. A három riválisnak keményen meg kell küzdenie minden egyes új vásárlóért, és meg kell akadályoznia, hogy a konkurencia elcsábítsa ügyfeleit.

A gépek ugyanakkor önmagukban nem használhatók semmire. A sikerhez ugyanúgy szükség van a játékkészítő cégek minél lelkesebb munkájára is. A japán óriás, a Konami nemrég szállította le 1,8 milliomodik (!) Playstation 2 játékát, a "Metal Gear Solid 2" című játékot az amerikai viszonteladók számára.

Eleged van az eltérő környezetekből és az inkonzisztens build eredményekből? Frusztrál, hogy órákat kell töltened új fejlesztői környezetek beállításával? Többek között erről is szó lesz az AWS hazai online meetup-sorozatának ötödik, december 12-i állomásán.

a címlapról