Szerző: Vörös Péter

2001. november 15. 12:45

Nő a vállalati instant messaging felhasználás az USA-ban

[CNET, Reuters] A Jupiter Media Metrix piackutató cég felmérése szerint az irodai alkalmazottak instant messaging (IM, azonnali üzenetküldés) felhasználása kétszeresére nőtt az egy évvel ezelőtti szinthez képest az USA-ban. A szerdán közzétett tanulmány szerint immár 4,9 milliárd percet töltenek a vállalatok alkalmazottai valós idejű üzenetcserével.

HIRDETÉS

[CNET, Reuters] A Jupiter Media Metrix piackutató cég felmérése szerint az irodai alkalmazottak instant messaging (IM, azonnali üzenetküldés) felhasználása kétszeresére nőtt az egy évvel ezelőtti szinthez képest az USA-ban. A szerdán közzétett tanulmány szerint immár 4,9 milliárd percet töltenek a vállalatok alkalmazottai valós idejű üzenetcserével.

A Jupiter Media Metrix a vállalati IM-felhasználók száma 34%-kal 13,4 millióra nőtt. Az otthoni IM-felhasználás (pl. chatre és üzenetküldésre) 48%-kal 13,6 milliárd percre nőtt az egy évvel ezelőtti szinthez képest.

Charles Buchwalter, a Jupiter egyik alelnöke elmondta, hogy az IM felhasználási üteme gyorsabban nő, mint az internetfelhasználásé, de igazán az IM alkalmazások használatával eltöltött idő mutat rá az IM jelentős szerepére. A Jupiter először az otthoni IM-felhasználás népszerűségére figyelt fel, de a vállalati IM-felhasználás is hasonló ütemben nő.

A tanulmány szerint az AOL Time Warner IM szolgáltatásai (AOL Instant Messenger és ICQ) állnak az első helyen mind az otthoni, mind a vállalati IM-piacon, de a rivális Yahoo és Microsoft is jelentősen növeli IM-felhasználói számát és a teljes IM-felhasználási időt.

Az AOL Time Warner AOL Instant Messenger ill. ICQ szolgáltatásainak 41,7 millió otthoni előfizetője van, ez 21%-os növekedés az előző év hasonló időszakához képest. Az MSN Messenger felhasználók száma 94%-kal 18,5 millióra nőtt, míg a Yahoo Messenger előfizetőinek száma 25%-kal 11,9 millióra emelkedett.

Különösen a Microsoft szerzett jelentős piaci részesedést a rivális AOL-tól, részben az internet-hozzáféréssel kapcsolatos speciális kedvezményeknek köszönhetően, részben úgy, hogy az új operációs rendszerbe, a Windows XP-be integrálva van a cég IM szoftvere.

A vállalati piacon a verseny kicsit szorosabb, itt az AOL-nak 8,8 millió előfizetője van, az MSN-nek 4,8 millió, míg a Yahoonak 3,4 millió.

Mivel a cégek egymással versengő szolgáltatásai nem kompatibilisek egymással, a Jupiter szerint az IM-felhasználók 29%-a két vagy több IM szoftvert használ az otthoni piacon, szemben a tavalyi 24%-kal. Szeptemberben az AOL előfizetők 30%-a használta a rivális szoftverek valamelyikét, az MSN-nél ez az arány 44%, a Yahoonál pedig 59%.

a címlapról