Szerző: Vörös Péter

2001. november 12. 12:00

A legutóbbi pénzügyi negyedévben csökkent a Ziff Davis Media nyeresége és forgalma

[Reuters, Wall Street Journal] A szeptember 30-án zárult második pénzügyi negyedévben a Ziff Davis Media kiadóvállalat kamatfizetés, adózás és amortizáció előtti eredménye 3,9 millió $ volt, szemben a tavalyi hasonló időszakban elért 21,9 millió $-ral.

[Reuters, Wall Street Journal] A szeptember 30-án zárult második pénzügyi negyedévben a Ziff Davis Media kiadóvállalat kamatfizetés, adózás és amortizáció előtti eredménye 3,9 millió $ volt, szemben a tavalyi hasonló időszakban elért 21,9 millió $-ral.

Az egyebek között olyan magazinokról ismert kiadóvállalat, mint a PC Magazine és az Interactive Week, vagy éppen az online ExtremeTech, technológiai magazinjainak hirdetési bevétele jelentősen csökkent. A magáncég nem tette közzé a negyedéves nettó nyereséget. A cég forgalma 39%-kal 59,9 millió $-ra csökkent a tavalyi hasonló időszakban elért 98,9 millió $-hoz képest. A visszaesés fő oka az volt, hogy a hirdetési oldalak száma 47,2%-kal csökkent, amelyet csak részben ellensúlyozott az oldalankénti hirdetési bevétel emelkedése.

A cég a negyedév során 21,3 millió $-os adózás előtt átszervezési kiadást volt kénytelen elkönyvelni, ebből 11,2 millió $ volt a különféle eszközök leírásával kapcsolatos nem készpénzes kiadás. A Ziff Davis jelentős átszervezésen ment keresztül az elmúlt hónapokban, részben annak következtében, hogy erősen visszaestek a technológiai hirdetések, amelyek korábban a cég kiadványait eltartották. A múlt hét elején a cég bejelentette, hogy az Interactive Week magazint beolvasztják az eWeekbe, ezenkívül leállítják a Smart Partnert. A magazin egybeolvadás miatt 75 alkalmazottól fognak megválni.

A cég októberben szüntette be az Expedia Travels-et (ez egy online utazási magazin volt), míg augusztusban fejezték be a Family PC magazin kiadását. James D. Dunning Jr.-t, a cég elnök-vezérigazgatóját augusztusban tették ki a cégtől a Ziff pénzügyi támogatója, a Willis, Stein & Partners nyomására. Dunning utódja Robert Callahan lett, rajta kívül új a cég pénzügyi vezérigazgatója és működtetésért felelős vezérigazgatója is.

A Ziff Davis ezenkívül 4 millió $-ért eladta 50%-os részesedését a Mac Publishingben (ez adja ki egyebek között a Macworld magazint) a közös vállalati partnernek, az International Data Groupnak (közismertebb nevén IDG).

Európa egyik legnagyobb Atlassiannal kapcsolatos rendezvénye, immár kilencedik alkalommal, új lendületet ad a vállalati produktivitásnak és a hatékony ügyfélkezelésnek. A március 20-21-i rendezvényen is lesznek top nemzetközi vendorok, a fókuszban pedig a projekt menedzsment, az IT szolgáltatásmenedzsment, és a HR lesznek.

a címlapról