Szerző: Vörös Péter

2001. október 25. 02:04

ADSL: gyorsan nő a nagy sebességű internetvonalak száma Japánban

[CNET, Reuters] A Multimedia Research Institute piackutató cég szerdán közölte, hogy az április-szeptember időszakban 70.700-ról 350.800-ra nőtt az ADSL előfizetések száma Japánban.

[CNET, Reuters] A Multimedia Research Institute piackutató cég szerdán közölte, hogy az április-szeptember időszakban 70.700-ról 350.800-ra nőtt az ADSL előfizetések száma Japánban.

A Multimedia Research Institute szerint a Yahoo Japan (dacára a kései indulásnak) megszerezte a harmadik helyet az ADSL piacon az árak agresszív csökkentésével és fejlett ADSL szolgáltatások nyújtásával, a piac vezető két helyén a Nippon Telegraph and Telephone (NTT, a japán Matáv) két regionális szolgáltatója áll. Összességében az NTT részaránya 59,5%, míg a Yahoo Japané 16%.

Az elemzők kihangsúlyozzák, hogy a 2001-es év az ADSL éve Japánban, mivel a telekommunikációs cégek és az internetszolgáltatók egyszerre fogtak neki agresszíven a broadband internet-hozzáférés elterjesztésének a felkelő nap országában. A szigetország ezzel együtt le van maradva a broadband területen Dél-Korea és az USA mögött.

A japán kormány kiemelt prioritású feladatnak jelölte meg a nagy sebességű internet-hozzáférés (Japánban az ADSL szolgáltatók akár 8 Mbps-os sebességet is nyújtanak az ügyfeleknek) elterjesztését. Az NTT vetélytársai ugyanakkor arról panaszkodnak, hogy a telekommunikációs óriás arra használja fel közel monopolhelyzetét, hogy nem fair módon növeli piaci részesedését.

Európa egyik legnagyobb Atlassiannal kapcsolatos rendezvénye, immár kilencedik alkalommal, új lendületet ad a vállalati produktivitásnak és a hatékony ügyfélkezelésnek. A március 20-21-i rendezvényen is lesznek top nemzetközi vendorok, a fókuszban pedig a projekt menedzsment, az IT szolgáltatásmenedzsment, és a HR lesznek.

a címlapról