Szerző: Vörös Péter

2001. október 22. 08:54

Az Acer szerint a háború eredményeként nőtt a kereslet a cég PC-i iránt a Közel-Keleten

[Bloomberg] Az első félévben veszteséges tajvani óriáscég, az Acer kijelentette, hogy a szeptember 11-ei eseményeket követő katonai megtorlás miatt a cég forgalma nő a Közel-Keleten, mivel ebben a régióban sokan úgy döntenek, hogy nem vásárolnak amerikai árukat, így PC-ket sem.

[Bloomberg] Az első félévben veszteséges tajvani óriáscég, az Acer kijelentette, hogy a szeptember 11-ei eseményeket követő katonai megtorlás miatt a cég forgalma nő a Közel-Keleten, mivel ebben a régióban sokan úgy döntenek, hogy nem vásárolnak amerikai árukat, így PC-ket sem.

Stan Shih, a cég elnöke riportereknek elmondta, hogy az Acer márkajelű PC-k forgalma a negyedik negyedévben kb. 25%-kal fog nőni az előző negyedévhez képest (amiről nem ejtett bővebben szót) a Közel-Keleten. J. T. Wang, a cég elnök-vezérigazgatója szerint a közel-keleti országok (intézmények, cégek és magánszemélyek) megrendeléseikkel elfordultak az USA-tól Tajvan felé, mivel nem veszik jó néven az USA által Afganisztán ellen folytatott katonai akciókat.

Ezzel együtt az Acer a negyedik negyedéves teljes forgalmi előrejelzést 787,7 millió $-ról 608 millió $-ra módosította, mivel a globális forgalmat tekintve egyértelműen csökkenést hoztak az amerikai terrortámadások hatásai. Az Acer arra számít, hogy a harmadik és a negyedik negyedévben veszteséges lesz a cég (bár a kereslet váratlan fellendülése a Közel-Keleten esetleg segíthet a nullszaldós eredmény elérésében a negyedik negyedévben), mivel olyan ügyfelek csökkentették megrendeléseiket, mint az IBM.

A cég azt is közölte, hogy 2004-ig megkétszerezik a kínai gyártókapacitást, ez azt jelenti, hogy akkor az Acer termelésének 40%-a lesz Kínában. Jelenleg a cég asztali számítógépeket és laptop alkatrészeket gyárt Kínában.

A kínai gazdaság a harmadik negyedévben 7%-kal nőtt az előző év hasonló időszakához képest, ez azt jelenti, hogy a nagyobb gazdaságokat tekintve a világ legnépesebb országa nőtt a leggyorsabban. Wang egyebek között erre hivatkozva jelentette ki azt, hogy a cég szeretne nagyobb részesedést elérni a kínai piacon, mind az értékesítésben, mind a gyártásban.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról