:

Szerző: Vörös Péter

2001. október 11. 14:13

A Yahoo a várakozásoknak megfelelően zárta a harmadik negyedévet: veszteséggel

[Bloomberg, CNET, Wall Street Journal] A Yahoo szerdán bejelentette, hogy a cég a Wall Street várakozásainak megfelelően zárta a harmadik negyedévet. A cég negyedéves pro forma nettó vesztesége 24,1 millió $ (részvényenként 4 cent) volt, az egyszeri költségeket nem számítva a cég 8,4 millió $-os (részvényenként 1 centes) veszteséget ért el. Az egy évvel ezelőtti pro forma nettó nyereség 81,1 millió $ (részvényenként 13 cent) volt. A negyedéves forgalom 166,1 millió $ (a várakozásoknál valamelyest alacsonyabb) volt, szemben az egy évvel ezelőtti 295,5 millió $-ral.

[Bloomberg, CNET, Wall Street Journal] A Yahoo szerdán bejelentette, hogy a cég a Wall Street várakozásainak megfelelően zárta a harmadik negyedévet. A cég negyedéves pro forma nettó vesztesége 24,1 millió $ (részvényenként 4 cent) volt, az egyszeri költségeket nem számítva a cég 8,4 millió $-os (részvényenként 1 centes) veszteséget ért el. Az egy évvel ezelőtti pro forma nettó nyereség 81,1 millió $ (részvényenként 13 cent) volt. A negyedéves forgalom 166,1 millió $ (a várakozásoknál valamelyest alacsonyabb) volt, szemben az egy évvel ezelőtti 295,5 millió $-ral.

A csökkenő forgalom arra kényszerítheti a céget, hogy további alkalmazottaktól váljanak meg. Áprilisban a cég azt közölte, hogy a tervek szerint a létszám 12%-át, kb. 400 főt küldik el. Terry Semel, a cég elnök-vezérigazgatója kijelentette, hogy az ezzel kapcsolatos konkrét tervek részleteit november 15-én teszik közzé.

A Yahoo bejelentette, hogy a nem hirdetésből származó jövedelem aránya a teljes forgalomhoz képest 20%-ra emelkedett a második negyedéves 18%-ról. E jövedelmek közé tartoznak a Yahoo vállalati szoftver eladásai, a vállalati közvetítési szolgáltatások és a fizetős prémium szolgáltatások. Susan Decker, a cég pénzügyi vezérigazgatója elmondta, hogy a teljes nem hirdetési forgalom 30%-kal nőtt az előző év hasonló időszakához képest, dacára annak, hogy a vállalati közvetítési szolgáltatások visszaestek. A fizetős prémium szolgáltatásokból származó jövedelem ellenben megkétszereződött tavalyhoz képest.

Decker azt is kijelentette, hogy a cég hirdetési üzletága egyre kevésbé függ a .com vállalatoktól, amelyek a teljes hirdetési bevétel 23%-át tették ki a harmadik negyedévben -- tavaly ez az arány kb. 50% volt.

Az elemzőket nem nagyon lepték meg a most bejelentett eredmények. A cég jövőjét illetően megoszlanak a vélemények, de abban egyetértenek az elemzők, hogy a hirdetési piac fellendülése egyelőre nem várható és a portál bevételei tovább fognak csökkenni.

A Yahoo a negyedik negyedévben 160-180 millió $-os bevételekre számít, ez alacsonyabb, mint a First Call által reprezentált elemzők 190,8 millió $-os előrejelzése. Ennek megfelelően a cég az éves bevételt most 688-708 millió $ körül várja, eddig a cég 700-775 millió $-os éves forgalmat remélt.

A cég szerint a pro forma adózás előtti eredmény 5 millió $ veszteség és 10 millió $ profit között lesz a negyedik negyedévben, az év egészében pedig 10-25 millió $ lesz a nyereség. A pro forma nyereség várhatóan részvényenként 0-1 cent körül lesz, az év egészében részvényenként 4-6 cent.

A Yahoo részvényárfolyama szerdán 0,77$-al (7,58%-kal) 10,93$-ra emelkedett. Az elmúlt egy évben a cég részvényárfolyama a 8,02-88,75$-os tartományban mozgott.

Milyen technológiai és munkaerőpiaci hatások érhetik a backendes szakmát? Május 8-án végre elindul az idei kraftie! meetup-sorozat is (helyszíni vagy online részvétellel).

a címlapról

Hirdetés

Security témákkal folyatódik az AWS hazai online meetup-sorozata!

2024. április 25. 09:30

A sorozat május 28-i, harmadik állomásán az AWS-ben biztonsági megoldásait vesszük nagyító alá. Átnézzük a teljes AWS security portfóliót a konténerbiztonságtól a gépi tanulásos alkalmazások védelmén át, egészen az incidenskezelésig.