Szerző: Vörös Péter

2001. szeptember 19. 19:27

Japánban a mobiltelefon eladások csökkentek júliusban a tavalyi évhez képest

[AsiaBizTech] Idén júliusban összesen 3,864 millió mobiltelefont adtak el Japánban, ez 1,5%-os csökkenés a tavalyi évhez viszonyítva és immár a második hónap egymást követő hónap, hogy csökkenés tapasztalható, jelentette a Japan Electronics and Information Technology Industries Association (JEITA) szervezet.

[AsiaBizTech] Idén júliusban összesen 3,864 millió mobiltelefont adtak el Japánban, ez 1,5%-os csökkenés a tavalyi évhez viszonyítva és immár a második hónap egymást követő hónap, hogy csökkenés tapasztalható, jelentette a Japan Electronics and Information Technology Industries Association (JEITA) szervezet.

A JEITA szerint a volumencsökkenés oka egyrészt az, hogy az új előfizetők számának növekedése elért egy plafont, másrészt az, hogy a készülékcsere kereslet is lelassult. A mobiltelefon előfizetők száma némileg ugyan nőtt, de a behatolási szint (penetration level) elérte az 55,1%-ot, ami a szakértők szerint egyértelműen azt jelenti, hogy kevés az esély jelentős növekedésre.

Egy másik érdekes jelenség az, hogy a drágább (pl. nagy felbontású LCD kijelzőkkel ill. digitális kamerával felszerelt) modellek százalékos aránya nőtt. Ezenkívül nőtt a mobiltelefonos Internet szolgáltatás aránya is.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról