Szerző: Bodnár Ádám

2001. augusztus 17. 11:08

A Dell negyedéves eredményei összhangban voltak a várakozásokkal

A Dell számára igazán jó taktikának bizonyultak az árcsökkentések, ugyanis a világ legnagyobb PC-gyártójaként jegyzett vállalat a második negyedévben is megfelelt a pénzügyi elemzők elvárásainak.

A Dell számára igazán jó taktikának bizonyultak az árcsökkentések, ugyanis a világ legnagyobb PC-gyártójaként jegyzett vállalat a második negyedévben is megfelelt a pénzügyi elemzők elvárásainak.

A számítógépgyártó a második negyedévben 433 millió dolláros (részvényenkénti 16 centes) profitot ért el, szemben az egy évvel ezelőtt elért 603 millió dollárral (részvényenkénti 22 centtel). Az elbocsátásokból, üzembezárásokból és más költségcsökkentési lépésekből adódó 742 millió dolláros költségek levonása után a Dell 101 millió dolláros nettó veszteséget jelentett be.

A vállalat második negyedéves forgalma 7,61 milliárd dollár volt, ami majdnem megegyezik az előző év azonos időszakában elért 7,67 milliárd dollárral. A First Call által megkérdezett elemzők 7,7 milliárd dolláros forgalom mellett részvényenkénti 16 centes profitot jósoltak - azaz a Dell tökéletesen megfelelt az elvárásoknak.

Az előző negyedévben a Dell 8 milliárd forgalom mellett 462 millió dollár profitot ért el. A vállalat vezetői akkor a második negyedévre részvényenkénti 15-17 cent közötti nyereséget jósoltak.

A Dell képviselői szerint a PC-piac fellendülése egészen 2002 tavaszáig várat majd magára. "Még mindig úgy látjuk, hogy a Windows XP megjelenése és a Pentium 4 árcsökkentések lehetnek a folyamat katalizátorai, de szerintünk a vállalatok PC-vásárlásai 2002 tavaszán indulnak majd be igazán" - mondta a vállalat vezérigazgatója, Michael Dell.

Elemzők szerint a Dell-nek már nem szükséges csökkentenie az árrését, hogy a PC-piac vezető pozíciójában maradhasson.

A kraftie a HWSW IT-karrierrel foglalkozó, immár sok tízezer IT szakembert mozgató meetup- és podcast-sorozata. Mostantól pedig már egy hírlevél is! Iratkozz fel Te is, ha szeretnél heti egyszer egy rövid, de értékes karrierfókuszú tartalmat kapni.

a címlapról