Szerző: Vörös Péter

2001. augusztus 16. 19:20

A második negyedévben az IBM volt az első számú szervergyártó az USA-ban

[CNET] A Gartner/Dataquest piackutató vállalat szerdán közzétett előzetes jelentése szerint a második negyedévben az IBM volt az első számú szervergyártó a piaci részesedést és a forgalmat tekintve. Az egy évvel ezelőtti 19,1%-hoz képest 28,6%-ra nőtt a Nagy Kék piaci részesedése, míg a második negyedéves forgalom 8,4%-kal nőtt az előző év hasonló időszakához képest.

[CNET] A Gartner/Dataquest piackutató vállalat szerdán közzétett előzetes jelentése szerint a második negyedévben az IBM volt az első számú szervergyártó a piaci részesedést és a forgalmat tekintve. Az egy évvel ezelőtti 19,1%-hoz képest 28,6%-ra nőtt a Nagy Kék piaci részesedése, míg a második negyedéves forgalom 8,4%-kal nőtt az előző év hasonló időszakához képest.

Az USA szerverpiacának egésze forgalmat tekintve 27,4%-kal csökkent, míg a leszállított szerverek darabszámát nézve 8,75%-os volt a visszaesés. Mindez azt jelenti, hogy a Sun, a Compaq és a Dell egyaránt visszaesett a szerverpiacon. A második helyen álló Sun a 2000. második negyedéves 22,4%-os piaci részesedéssel szemben 20,7%-ra esett vissza. A harmadik helyezett Compaq piaci részesedése 18%-ról csökkent 13,8%-ra. A negyedik helyen a Dell és a Hewlett-Packard osztozott 10,5%-kal, ez enyhe visszaesés a Dell tavaly elért 11,3%-ához képest és némi emelkedés a HP tavaly elért 10%-ához viszonyítva.

Az IBM véleménye szerint a viszonylag új keletű szerverstratégia segített a jobb eredmények eléréséhez -- e stratégia azt jelenti, hogy a cég az eServer hardvereket olyan szövetségek keretében használja fel, mint az olyan szolgáltatók, mint pl. a Siebel Systems. Tim Dougherty, az IBM eServer csoportjának e-üzleti stratégiai igazgatója szerint ezenkívül az is hozzájárul a sikerekhez, hogy a cég technológiai szempontból vezető termékekkel rendelkezik.

Az IBM 2000. októberében -- sok-sok éves gyengébb eladási teljesítmény után -- átszervezte szervertermékeit az új eServer márkanév alatt, amely négy újjátervezett szervercsoportot tartalmazott. A fő cél az eladások növelése és a Sun-nal való eredményesebb verseny felvétele volt. Akkoriban az elemzők többségének véleménye az volt, hogy a lépés kockázatos vállalkozás volt. Úgy tűnik azonban, hogy az új stratégia egyelőre jól működik: az IBM jóval agresszívabb és koncentráltabb lett -- a cég jóval diverzifikáltabb, mint a Sun, amelynek igen szoros a kapcsolata .com ill. a telekommunikációs vállalatokkal. Márpedig ez utóbbiak közismert gondokkal küszködnek az utóbbi időkben, ez talán az egyik legfőbb oka annak, hogy a Sun visszaesett.

A kérdés már csak az, hogy mi fog történni akkor, ha az amerikai gazdaság kezd majd magához térni: vajon tovább tudja-e majd tartani/növelni előnyét az IBM vagy a többiek képesek lesznek feljönni?

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról