Szerző: Vörös Péter

2001. július 13. 01:06

A Yahoo a lejjebb szállított várakozásoknál jobb eredményekkel zárta második pénzügyi negyedévét

[Bloomberg, CNET, Wall Street Journal] A Yahoo szerdán a tőzsdei zárás után bejelentette, hogy a második pénzügyi negyedévet a Wall Street korábban kétszer lejjebb szállított várakozásainál jobb eredményekkel zárta. Ez volt az első pénzügyi negyedév, amelyben az elnök-vezérigazgatói poszton Terry Semel [képünkön] állt.

A cég jelentése szerint a pro forma nettó nyereség 8,7 millió $ (részvényenként 1 cent) volt, szemben az előző év hasonló időszakban elért 69,1 millió $-os (részvényenként 11 centes) eredménnyel. A First Call által reprezentált elemzők nullszaldós negyedévre számítottak. A cég negyedéves forgalma 182,2 millió $ volt, szemben a tavalyi 272,9 millió $-os szinttel.

Jordan Rohan, a Wit SoundView részvényelemzője szerint a gond az, hogy a cég nyereségessége még így is nagyon alacsony. "A működési statisztikák meggyőzőek, a felhasználási és látogatottsági növekedés jelentős, azonban ennek a növekedésnek a pénzre váltása egyelőre nem túl hatásos."

A forgalom csökkenésének jelentős része abból fakad, hogy az online hirdetési bevételek nagy mértékben visszaestek. A cég azzal kísérletezik, hogy új, fizetős szolgáltatásokat nyújtson, ezek azonban egyelőre nem nagyon segítettek a nyereségességen.

A cég áprilisban szerződtette Semelt, a Warner Bros. egyik korábbi elnökét a célból, hogy újra fellendítsék a céget, részben a szórakoztatási kínálat felerősítésével.

A Yahoo azt is bejelentette, hogy az év egészét tekintve a hirdetések a cég forgalmának kb. 80%-át fogják adni, a további rész vállalati és fizetős szolgáltatások bevételeiből fog származni.

2001 júniusában a cég az egyedi látogatók összlétszámát tekintve elérte a 200 milliót, szemben a tavalyi évben elért 156 millióval. A lapletöltések száma naponta 1,2 milliárd és 72 millió aktív regisztrált felhasználója volt júniusban a cégnek.

A cég részvényárfolyama csütörtökön 1,23$-ral (7,22%-kal) 18,26$-ra emelkedett.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról