Szerző: Vörös Péter

2001. június 22. 23:18

IBM Japan-Japan Airlines: 10 éves, 664 millió $-os szerződés

[Wall Street Journal] Az IBM Japan és a Japan Airlines 10 éves, 664 millió $-os IT szolgáltatási szerződést írt alá csütörtökön. A mostani megállapodás értelmében az IBM ellenőrző részvényhányadhoz jut a Japan Airlines JAL Information Technology részlegében. Az IBM rendszerfejlesztést, működtetést és más szolgáltatásokat fog nyújtani a JAL-nak júliustól kezdődően.

Januárban az IBM egy olyan rendszert fejlesztett ki a Japan Airlines számára, amelynek révén a vevők NTT DoCoMo iMode mobiltelefonnal intézhetik a helyfoglalást, a visszaigazolást és a repülőjegy kiállítását.

Ázsia az IBM második legnagyobb kábel nélküli piaca Európa után és a cég mintegy 400 nagyvállalati ügyfél számára installált szolgáltatásokat 2000-ben ezen a piacon.

Az IBM szolgáltatási üzletága jelentős bevételekhez jut, különösen az Egyesül Államokon kívül. Az első negyedévben az IBM 21,04 milliárd $-os forgalmának 40%-át adták a szolgáltatások, ezen belül az ázsiai piacon ért el 4,3 milliárd $-os bevételt az IBM szolgáltatási részlege és ezen a területen a növekedés meghaladta az európai, USA-beli ill. latin-amerikai növekedést.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról