Szerző: Vörös Péter

2001. június 22. 01:34

A FIC ez évre 43 millió $-os nyereséget tervez - bővítési tervek Kína felé

[AsiaBizTech] A tajvani First International Computer (FIC) ez évre 43,55 millió $-os nettó nyereséget tervez és 1,68 milliárd $-os forgalmat. A nyereség célkitűzés 10-szerese a tavaly elért eredménynek, míg forgalom 10,4%-kal nagyobb a tavaly elértnél.

Az FIC általános részvényesi konferenciáján döntést hoztak arról, hogy a cég 50 millió $-t fektet be Kínában. Az FIC Tajvan egyik legaktívabb befektetője Kínában. Eleinte alacsony árkategóriájú PC-ket gyártottak, de ma már notebookok, PDA-k és telekommunikációs termékek széles skáláját gyártja a cég Kínában.

A FIC kínai üzleti stratégiájának legfrissebb állomása pedig az, hogy a cég szerződéses elektronikai gyártóvá (contract electronics manufacturer - CEM, más néven electronic manufacturing services - EMS) válik olyan területeken, mint a hordozható berendezések és internet üzletág, a kínai piac várt fejlődésének megfelelően.

A FIC és a kínai Legend Holdings Ltd. a Computex 2001 kiállításon abban egyeztek meg, hogy kiszélesítik a két cég együttműködését a notebookok, alaplapok és információs berendezek (information appliances, IA) területén.

A helyi piac gyengülése ellenére az FIC mégis jelentős nyereségre számít, mivel folyamatosan nőttek a laptop-megrendelések az olyan cégektől, mint a Hewlett-Packard, a Compaq, az NEC és a Legend. Az FIC véleménye szerint a jelenleg alapvető üzletágnak számító laptop terület az, aminek a legnagyobb a növekedési potenciálja. A cég már döntést is hozott azzal kapcsolatban, hogy Kínában hoznak létre laptopgyárat, dacára annak, hogy a tajvani kormányzat rendelkezései ezt enyhén szólva nem igazán engedélyezik.

Az FIC kínai befektetési tervei szerint a cég bővíteni fogja a meglévő termelési helyeket Guangzhou-ban (Guangdong tartomány) ill. Suzhou-ban (Jiangsu tartomány), így a két színhelyen notebookokat is fognak majd gyártani.

Dacára az agresszív kínai befektetéseknek, az FIC továbbra is fenntartja IA kutatás-fejlesztési központját a Linkou-beli gyárban, Tajvanban, ahol korábban alaplapokat gyártottak. A jelek szerint arról közel sincs szó, hogy a cég teljesen kivonulna Tajvanból.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról