:

Szerző: Dömös Zsuzsanna

2025. június 3. 12:22

2026-ra már az AI generálhatja a Meta hirdetéseit

Hirdetések létrehozásához, célzásának automatizálásához egyaránt széles körben tervezi bevetni a Meta a generatív mesterséges intelligenciát.

A Wall Street Journal ügyhöz közel álló forrásokra hivatkozva arról számolt be, hogy a Meta Platforms jövő év végére lehetővé tenné a márkák számára, hogy teljes mértékben az általa kínált generatív AI eszközökkel hozzanak létre és targetálják a hirdetéseiket. A közösségi óriás tavaly májusban már elérhetővé tett a hirdetők számára pár AI-alapú funkciót, melyek eddig főleg a célcsoportok elérésében segítettek, de a vállalat segíteni szeretne a márkáknak a hirdetések nulláról történő létrehozásában is.

A gyakorlatban ez úgy nézne ki, hogy a hirdetőknek csak a termék képét és a költségvetési tervüket kellene megadniuk, ezután a Meta AI-eszköze a többi feladatot már elvégezné, tehát egy komplett hirdetési csomagot generálna, amely szöveget, vizuális elemeket és videót is tartalmaz, valamint kiválasztaná a legmegfelelőbb közönséget.

Kafka és CI/CD alapozó online képzéseket indít a HWSW!

Ősszel 6 alkalmas, 18 órás Kafka és CI/CD alapozó képzéseket indít a HWSW. Most early bird kedvezménnyel jelentkezhetsz!

Kafka és CI/CD alapozó online képzéseket indít a HWSW! Ősszel 6 alkalmas, 18 órás Kafka és CI/CD alapozó képzéseket indít a HWSW. Most early bird kedvezménnyel jelentkezhetsz!

A vállalat már a valós idejű személyre szabást lehetővé tevő hirdetési eszközökön is dolgozik, amivel az ügyfelek a reklámok különböző verzióit egyéb tényezők alapján igazíthatják, például földrajzi helyet figyelembe véve. Így a havas területeken élő felhasználók egy havas tájon közlekedő autót láthatnának adott hirdetésben, míg egy városias területen élő másik internetezőnek utcai jelenet kontextusában jelenne meg ugyanaz a hirdetés.

A lépés rezonál a Meta-vezér Mark Zuckerberg korábban megosztott gondolatával, miszerint a reklám jövője az AI. Ez pedig különösen sarkallatos a cég számára, mivel tavalyi teljes bevételének több mint 97%-át a hirdetések generálták, és ezt forgatja vissza az AI-fejlesztésekbe és saját infrastruktúrájába is.

Via Reuters.

Áprilisi, minden munkavállaló számára kötelező, laza jogi hallgatmányunk után itt a második, befejező rész. Nem kell megijedni, informatív és hasznos lesz ez is! Ennyi a minimum, amit munkavállalóként illik tudnod.

a címlapról