:

Szerző: Koi Tamás

2024. június 19. 12:37

Köszi AI: lassan már a callcenteresekkel sem lehet egy jót ordibálni

A mesterséges intelligencia az ügyfélszolgálatok munkáját számos ponton alakíthatja át a jövőben - a japán SoftBank például a callcenteresek védelmében olyan technológiát vet be, mely valós időben szűri ki a negatív érzelmeket a hívó fél hangjából.

A mesterséges intelligencia a jövőben nagyon sok callcenteres munkáját veheti majd el, akik viszont maradnak, azok éppen az AI fejlődésével járó technológiai vívmányoknak köszönhetően boldogabb, de mentálisan mindenképpen jobb állapotnak örvendő munkavállalók lehetnek.

angry_japanese_phonecall

Legalábbis Japán legnagyobb telekommunikációs óriáscégénél, a SoftBanknál, ahol 2026 márciusában állhat élesbe a cég által csak "érzelemtörlő"-nek nevezett technológia, mely AI segítségével valós időben változtatja meg a feldühödött, kiabáló ügyfelek hangtónusát úgy, hogy a telefonos operátor ebből gyakorlatilag semmit nem érzékel.

Mármint azon kívül, hogy hirtelen minden ügyfél hangja rendkívül nyugodttá vált.

Az AI és a nagy full-full-stack trend

Az AI farvizén számos új informatikai munkakör születik, vagy már ismert munkák kapnak új nevet és vele extra elvárásokat is.

Az AI és a nagy full-full-stack trend Az AI farvizén számos új informatikai munkakör születik, vagy már ismert munkák kapnak új nevet és vele extra elvárásokat is.

A modellt a SoftBank június elején kiadott közleménye szerint három éve fejlesztik, a rendszert pedig tízezer hangminta segítségével tanították fel. A hangmintákat japán színészekkel vették fel, akik több mint száz mondatot mondtak fel a gépnek különböző intonációval és vehemenciával.

A rendszer persze azért nem szűr ki mindennemű verbális abúzust, az elhangzott szavakat például nem változtatja meg, így a sértő megjegyzések vagy káromkodások eljutnak a kezelőhöz, derül ki a japán Asahi Shimbun híroldal beszámolójából.

Szeptember 15-én, hétfőn ONLINE formátumú, a Kafka alapjaiba bevezető képzést indít a HWSW, ezért most összefoglaltuk röviden, hogy miért érdemes részt venni ezen a tanfolyamon.

a címlapról

MS

0

Lezárta a Teams-ügyet az EU

2025. szeptember 12. 12:45

A Bizottság elfogadta a Microsoft által tett engedményeket, nincs retorzió az idestova öt éve húzódó eljárás végén.

bango

5

Tartalomautomatával bővül a OneTV

2025. szeptember 12. 09:27

A One tévés platformjába a Bango DVM-jét integrálják, ami jelentős mértékben megkönnyíti az új tartalomszolgáltatások bevezetését.