:

Szerző: Dömös Zsuzsanna

2024. május 28. 14:53

Kevésbé hűségesek a Pixel mobilok tulajdonosai

Az Apple és Samsung okostelefonjait használó felhasználókhoz képest kevésbé jellemzi márkahűség a Google Pixel tulajdonosokat, de a keresőcég számára nem is ez lehet a fő fókusz.

Számtalan okból döntünk új okostelefon vásárlásakor egy adott márka mellett, beleértve az árat, a kínált funkciókat, sajátos preferenciáinkat, de ugyanolyan fontos tényező a márkahűség is, amit a cégek próbálnak erősíteni ügyfeleik körében.

A Stocklytics szerint a Google ilyen téren nem áll túl jól, a márkahűséggel kapcsolatos nemrég végzett kutatásban megkérdezett mobilozók közül a keresőcég Pixel mobiljai iránt tűnnek a legkevésbé elkötelezettnek a tulajdonosaik. A Pixel mobilokat használóknak 57 százaléka válaszolta azt, hogy készülékváltáskor egy másik gyártó modellje is szóba jöhet náluk, míg az Apple és a Samsung felhasználóknak csak 34 százaléka térne át másik márkára.

Dobpergés: AI engineering demo day-jel és képzéssel is érkezünk!

3 csapat, 3 demó, avagy hogyan is használjuk az AI-t? November 17-én érkezik a demo day, 19-én pedig ez első AI képzésünk.

Dobpergés: AI engineering demo day-jel és képzéssel is érkezünk! 3 csapat, 3 demó, avagy hogyan is használjuk az AI-t? November 17-én érkezik a demo day, 19-én pedig ez első AI képzésünk.

A kutatócég a másik oldalról is felmérte a helyzetet: a Pixel-tulajok 25 százaléka ragaszkodik ahhoz, hogy a következő mobilja is Pixel lesz, ezzel szemben az iPhone-osok 50 százaléka, míg a Samsung-felhasználók 44 százaléka ragaszkodik a már bevált márkákhoz.

A Pixel készülékek ugyan a legjobb androidos telefonok közé tartoznak, a Google mégis másként közelíti meg az okostelefonos üzletágát, és nem elsősorban profitot termelő termékként néz rá, hanem olyan eszközként, amivel az Android potenciálját megcsillanthatja és bemutathatja. Erre utal az is, hogy a Pixel mobilok elérhetőségét is csak lassan terjeszti ki újabb piacokra, például hozzánk.

Via Phandroid.

pixel
lila: nem valószínű; szürke: valószínű

Az ageism, vagyis az életkorral kapcsolatos előítélet és diszkrimináció az IT-ban hatványozottan jelen van, akár már 35-40 évesen is bele lehet futni.

a címlapról