:

Szerző: Dömös Zsuzsanna

2024. április 4. 10:38

Felvásárolta a Yahoo az Instagram-alapítók kútba esett ötletét

A Yahoo Newsba olvadhat be az Artifact alá fejlesztett technológia.

Az Instagram alapítói, Kevin Systrom és Mike Krieger jó pár évig nem hallattak magukról, majd tavaly februárban tértek vissza az Artifact nevű alkalmazással, ami a TikTokhoz hasonlóan algoritmusok segítségével szerette volna kiszolgálni a felhasználók igényeit, folyamatosan elemezve, hogy milyen tartalmakat fogyasztanak, és mik a fő érdeklődési köreik. Az app folyamatosan kalibrálta a híreket annak alapján, hogy bizonyos típusú és témájú tartalommal mennyi időt tölt a netező.

Kafka és CI/CD alapozó online képzéseket indít a HWSW!

Ősszel 6 alkalmas, 18 órás Kafka és CI/CD alapozó képzéseket indít a HWSW. Most early bird kedvezménnyel jelentkezhetsz!

Kafka és CI/CD alapozó online képzéseket indít a HWSW! Ősszel 6 alkalmas, 18 órás Kafka és CI/CD alapozó képzéseket indít a HWSW. Most early bird kedvezménnyel jelentkezhetsz!

Január közepén azonban úgy tűnt, hogy egy év működés után leáll a híraggregátor-szolgáltatás, miután nem sikerült teljesítenie a tulajdonosok várakozásait. Az alapítók akkori bejelentésükben részben azzal magyarázták a leállást, hogy a Twitter rivális környezetében megnövekedett verseny, valamint a generatív mesterséges intelligencia szintén megváltoztatja az információ- és hírkeresési módokat. A piaci lehetőségek szintén korlátozottnak tűntek.

Érdekes fordulat, hogy a Yahoo a napokban bejelentette, hogy megvásárolja a platformot, az ügylet pénzügyi részleteit nem hozták nyilvánosságra a felek. A felvásárlásnak leginkább az a nem kendőzött célja, hogy a Yahoo az Artifact alatt dolgozó MI-alapú ajánlórendszert beépítse saját hírszolgáltatásaiba, többek közt a Yahoo Newsba, így a felhasználók személyre szabottabb ajánlásokat kaphatnak. Ugyan az Artifact izgalmas ötletnek tűnt, készítői nem tudták kellően vonzóvá tenni szélesebb felhasználói bázis számára, a tömegeket elérő Yahoo számára viszont kétségtelenül előnyös lesz egy fejlettebb ajánlórendszer.

A Yahoo többek közt már olyan médiamárkák birtokosa, mint a TechCrunch és az Engadget technológiai lapok. 

Áprilisi, minden munkavállaló számára kötelező, laza jogi hallgatmányunk után itt a második, befejező rész. Nem kell megijedni, informatív és hasznos lesz ez is! Ennyi a minimum, amit munkavállalóként illik tudnod.

a címlapról