Szerző: Hlács Ferenc

2016. augusztus 12. 16:11

Még idén új befektetőkkel bővül a HERE

A legnagyobb tech-óriások is ott lehetnek a HERE új befektetői között. Az Audi-BMW-Daimler trió térképszolgáltatása idén év végéig több új beruházóra számít, a hármas részesedését 45 százalék alá tolná le.

Rövidesen új befektetők csatlakoznak a HERE-hez, a Nokiától indult, mára pedig az Audi-BMW-Daimler konszern tulajdonában lévő térképszolgáltatás a tervek szerint még az idei naptári év végéig új beruházókkal bővít, akik nem csak az autógyártók közül kerülnek ki. A HERE vezérigazgatója, Edzard Overbeek a Recode-nak nyilatkozva beszélt az üzletág kitűzéseiről, a márciusban kinevezett vezető szerint a leendő befektetők között néhány "nagyon nagy" név is szerepel, nem kizárt, hogy a listán a tech-óriások közül is feltűnik egy-kettő.

A térképet jelenleg birtokló hármas jelentősen csökkentené részesedését a HERE-ben, azt egészen 45 százalék alá szorítaná le. Egyelőre nincs hivatalos információ, hogy pontosan mely cégek szállnak majd be a navigációs megoldás tulajdonosi körébe, ugyanakkor nem lenne meglepő, ha az új beruházók között a Microsoft, az Amazon és akár a Facebook is ott lenne. A redmondi óriás számára logikus lenne a lépés, hiszen részben most is a HERE rendszerét használja saját, Bing térképének üzemeltetéséhez, de a Recode szerint az Amazon is több, még fejlesztés alatt álló kezdeményezéséhez használná a térképszolgáltatás technológiáját - mindezek mellett - ahogy Overbeek fogalmazott - a Facebook is "erős partnere" az üzletágnak.

Égbe révedő informatikusok: az Időkép-sztori

Mi fán terem az előrejelzés, hogy milyen infrastruktúra dolgozik az Időkép alatt, mi várható a deep learning modellek térnyerésével?

Égbe révedő informatikusok: az Időkép-sztori Mi fán terem az előrejelzés, hogy milyen infrastruktúra dolgozik az Időkép alatt, mi várható a deep learning modellek térnyerésével?

A Here-t a három autógyártó egy évvel ezelőtt, 2015 nyarán vásárolta fel - az akvizíciót követően sokan fellélegeztek, félő volt ugyanis, hogy a térképre a Google csap le, ezzel pedig a keresőóriás szinte teljes uralmat gyakorolhatott volna a különböző navigációs megoldások piacán. Az Audi a BMW és a Daimler mintegy két és félmilliárd euróért vásárolta meg a szolgáltatást a Nokiától, amely így teljes figyelmét a mobilhálózati piacra, illetve a telekommunikációs technológiák fejlesztésére és licencelésére fordíthatta.

A befektetőkeresés során egyébként az autós hármas is az említett félelmekre épít, és a HERE-rel egy olyan térképes ökoszisztémát ígér, amellyel mindenki nyerhet - szemben a Google Maps megoldásával, amely a keresőóriás számára hivatott maximalizálni a nyereséget. Noha tulajdonrésze a következő hónapokban várhatóan jelentősen csökken majd, a trió ambíciói egyre nagyobbak: Overbeek az egyéni és üzleti felhasználók oldalán is "de facto" szabvánnyá tenné a térképet, amelyet "agresszívan nyitnak majd meg" partnereik felé.

A végfelhasználói navigáció, illetve logisztikai felhasználás mellett a cégek a HERE-t új területeken is bevetnék, különös tekintettel az önvezető autók által használt, nagy felbontású térképekre. Az üzletág egyébként a korábban a Ciscónál dolgozó Overbeek mellett az elmúlt időszakban több új neves szakemberrel is bővült, köztük a Daimler önvezető járművekért felelős vezetője, Ralf Herrtwich is csatlakozott  a csapathoz.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról