Szerző: Gálffy Csaba

2014. december 30. 13:18

Két hetes próbaidő az App Store-ban

Az Apple egyoldalúan alkalmazni kezdte az Európai Unió irányelvét és a digitális javakra vonatkozó visszatérítési politikát vezetett be. Eszerint 14 napon belül bármikor visszakérhetjük az appokért kifizetett pénzt, minden indoklás nélkül.

Fontos változás jön az Apple App Store-ban, a cég csendben módosította a vonatkozó szerződéses feltételeket. Az uniós szabályozáshoz alkalmazkodva hamarosan két hetes pénzvisszatérítési periódust vezet be a cég az iTunes, az iBooks és az App Store boltokra az EU tagországok lakói számára. A szabályozásnak megfelelően a visszatérítési igényt nem kell a vásárlónak indokolnia, a cég pedig a teljes vételárat visszafizeti. A kivételt az iTunes Gifts ajándékutalványok jelentik, ezekre nem vonatkozik a visszatérítés.

A 2011-ben elfogadott uniós irányelv előírja, hogy 2014 júniusától minden EU tagországban kötelező a digitális és fizikai javakra 14 napos feltétel nélküli visszatérítést bevezetni, az értékesítési szerződés csak ezután az időszak után válik véglegessé. A vásárlók jogait alaposan újraszabályozó irányelvről itt írtunk részletesen, érdemes fellapozni a szöveget. Az irányelv június 13-tól lépett érvénybe, ezt kezdte most ÁSZF-szintjén is alkalmazni az Apple. Érdekes kitétel, hogy az irányelv szerint amennyiben a kereskedő az elállási jogról nem informálta megfelelően a fogyasztót, a periódus 14 napról egy teljes évre nyúlik - ez elvben minden, június 13 és az ÁSZF-változás közötti App Store-vásárlásra alkalmazható lehet.

Az Apple ugyanis csak nemrég módosította az általános szerződési feltételeket a fent említett boltokban, ekkor került be a visszatérítésre vonatkozó kitétel is. A szöveg szerint "ha [a felhasználó] úgy dönt, hogy törli megrendelését, azt a számla kézhez vételétől fogva 14 napon belül megteheti, további indoklás nélkül". A pénzt a "Report a Problem" gombon keresztül vagy írásban is visszakérheti a felhasználó.

Nagy pénz, nagy szívás: útravaló csúcstámadó IT-soknak

Az informatikai vezetősködés sokak álma, de az árnyoldalaival kevesen vannak tisztában.

Nagy pénz, nagy szívás: útravaló csúcstámadó IT-soknak Az informatikai vezetősködés sokak álma, de az árnyoldalaival kevesen vannak tisztában.

Más országokban továbbra is a korábbi, szigorú visszatérítési feltételek maradnak érvényben: pénz csak akkor jár vissza, ha a felhasználó a digitális jószághoz valamilyen műszaki probléma miatt (szerverhiba, letöltést akadályozó meghibásodás) nem fért hozzá. Ezekkel az esetekkel egyénileg kell az ügyfélszolgálathoz fordulni, a cég illetékesei pedig minden kérdést egyéni elbírálásnak vetnek alá majd engedélyezik (vagy letiltják) a visszafizetést.

A Google egyelőre kizárólag a zenei előfizetésre vezette be a 14 napos visszatérítést. A Play Store-ban vásárolt alkalmazásokra két órás türelmi időt ad a keresőóriás, ennyi ideig kérheti vissza a felhasználó a kifizetett összeget - ezt követően erre más semmilyen lehetőség nincs.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról