Szerző: Hlács Ferenc

2014. június 30. 09:35

Chromebookra költöztetné a call centereket a Twilio

A Google-lel és a LiveOps-szal együttműködve Chrome OS-es ügyfélszolgálati megoldást jelentett be a Twilio. A WebRTC-re épülő, szoftveres call centerekkel foglalkozó cég ezúttal Chromebookokra és Chromeboxokra telepítve, kínálja szolgáltatását a vállalatok számára.

A Twilio bejelentette, a Google-lel együttműködve Chromebookokra, illetve Chromeboxokra épülő kommunikációs megoldást kínál a vállalatok számára. A cég gyakorlatilag a call centereket igyekszik szoftveres szolgáltatásokra cserélni, amivel szerinte hatékonyabb, gyorsabb, korszerűbb és nem utolsó sorban olcsóbb ügyfélkapcsolati rendszerek alakíthatók ki a jelenleg használtaknál. A Twilio platformja most tűnik fel először Chrome OS-es készülékeken: a vállalat a keresőóriással kötött partnerség értelmében egy "instant call-centerrel" állt elő amely nagyjából fél perc alatt összeállítható, beszerelése nem igényel szakértőket, illetve segítségével a jelenleg használt telekommunikációs hardverek nagy része fölöslegessé válik.

A Twilio CX for Crhomebooks csomag magától értetődően tartalmaz egy Chromebookot vagy Chromeboxot, egy jó minőségű Plantronics headsetet, illetve természetesen a vállalat WebRTC-re épülő kliensét, 7500 lebeszélhető perccel. A Google operációs rendszerét futtató eszközök tehát ebben az esetben gyakorlatilag vékony kliensként működnek - és erre a célra kiválóan alkalmasak is, hiszen a jórészt online szolgáltatásokra támaszkodó Chorme OS-nek egyébként is szüksége van megbízható internetkapcsolatra, ami a hasonló VoIP szolgáltatásoknál ugyancsak elengedhetetlen, valamint az olcsó készülékek mérsékelt teljesítményű hardvere is megfelel a hasonló feladatokra. Azt egyelőre nem tudni, ki gyártja majd a csomagokban lévő Chromebookokat és Chromeboxokat.

01:02
 

Introducing Twilio + Chrome: Twilio CX

Még több videó

Nagy pénz, nagy szívás: útravaló csúcstámadó IT-soknak

Az informatikai vezetősködés sokak álma, de az árnyoldalaival kevesen vannak tisztában.

Nagy pénz, nagy szívás: útravaló csúcstámadó IT-soknak Az informatikai vezetősködés sokak álma, de az árnyoldalaival kevesen vannak tisztában.

A WebRTC (Web Real-Time Communication), amelyre a Twilio megoldása is épül, egy nyílt forrású, BSD licenc alatt kiadott keretrendszer, amely a valós idejű hanghívásokat, videochatelést és P2P fájlmegosztást is lehetővé teszi böngészőn keresztül, különböző pluginek használata nélkül. Az egyszerű, JavaScript API-kat használó rendszert 2011-ben adták ki és a Mozilla, Google és az Opera is támogatja. A kezdeményezés weboldalát is a Google Chrome csapata tartja fenn.

A Twilio ugyanakkor csupán platformként működik, ezért ahhoz hogy terméke a piacra kerüljön további partnerekre van szüksége. Az első jelentkező a LiveOps nevű, ügyfélszolgálati megoldásokat kínáló startup, amely több csomagjában is felkínálja a Twilio chromebookos pakkját az induló call centerek számára. A jelenlegi koncepció szerint az ügyfelek havi bérleti díjat fizetnének a felszerelésért, amit így üzemeltetési kiadásként számolhatnak el tőkeköltség helyett. Amennyiben a megoldás terjedésnek indul, a jövőben valószínűleg több a LiveOps-hoz hasonló cég is beépíti azt kínálatába.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról